درخواست پرستار | مشاوره رایگان

ویژگی های مشترک در هر پرستار کودک مناسب کدامند

ویژگی های مشترک پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مهربانی یک صفت مسری است. بنابراین، اگر پرستار در منزل می خواهد که کودک تحت مراقبتش با او مهربان باشد، باید با کودک مهربانی کند. از طرف دیگر، کودک، پرستار کودک مناسب را الگوی خودش می داند و سعی می کند که مانند او رفتار کند.

    در زمان شروع رابطه کودک و نگهدار کودک ، مهربانی یک موضوع بسیار مهم است. اگر مراقب از همان ابتدا با کودک با مهربانی کند، در مقابل کودک نیز با او و دیگر کودکان و بزرگسالان مهربان خواهد بود.یک مراقب مهربان به کودک احساس مقبولیت و راحتی می دهد. کودک می داند که مراقب او را ملامت و سرزنش نمی کند و یک فضای امن برای او به وجود می آورد.

    در پرستاران، مهربانی یک صفت مسری است.

    اما مهربان بودن به این معنی نیست که مراقب هر کاری را انجام دهد تا کودک را خوشحال نگه دارد. می تواند در عین مهربانی، قوانین خانه و محدودیت ها را اعمال کند و خانه را منظم نگه دارد. در واقع می توان گفت که مهربان بودن در اغلب موارد به پرستار کودک کمک می کند، چرا که کودک می داند که مراقب مهربان و منصف است و راحت تر با محدودیت ها کنار می آید.

    صبر در پرستار کودک مناسب

     یک مراقب خوب، حتما صبور است. در واقع، نگهدار خوب برای ایجاد یک رابطه خوب با کودک به صبر نیاز دارد.صبور بودن به او کمک می کند تا بتواند اعتماد کودک را جلب کند و همین موضوع باعث می شود که کودک از او حرف شنوی داشته باشد.

    همانطور که لازم است به کودک در زمان بازی و … یادآوری شود که صبر کند، پرستار کودک نیز باید همیشه صبر را به خودش یادآوری کند. این موضوع گاهی به سادگی کشیدن یک نفس عمیق و آرام شدن است.

    کودکان معمولا کاری که مراقب از آنها می خواهد را انجام می دهند، اما هر قدر که بخواهند برای آن زمان صرف می کنند. مثلا اگه مراقب از کودک بخواهد که اسباب بازی هایش را از کف اتاق جمع کند، باید صبر داشته باشد و به کودک برای انجام کار زمان بدهد. اما اگر کودک کار را رها کند،مراقب می تواند به او تذکر دهد و کار قبلی را به او یادآوری کند. بنابراین، به صورت کلی می توان گفت که مراقب در هنگام مراقب از کودکان، باید کاملا صبور باشد. 

    پیشنهاد مقاله: ویژگی های یک پرستار کودک مجرب در منزل

    تجربه مراقب کودک

    اهمیت داشتن تجربه کار پرستار کودک مناسب برای هیچ کس پوشیده نیست. اما گفتن این موضوع به تنهایی کافی نخواهد بود. چرا که تجربه، چیزی نیست که صرفا تحت اختیار پرستار کودک باشد.

    والدین می دانند که هر پرستار کودک باید از جایی شروع کند. اما بعضی کار ها نیاز به تجربه بیشتر پرستار کودک دارد. بعضی والدین نیز برای آرامش خاطر بیشتر، به دنبال یک پرستار کودک با تجربه هستند. تجربه پرستار کودک، برای مراقبت از نوزادان، کودکان مبتلا به بیماری های خاص و دیگر شرایط ویژه اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

    خبر خوب برای پرستاران کودک این است که تجربه، تنها به تجربه کار تحت عنوان پرستار کودک مناسب محدود نمی شود. اگر پرستار کودک سابقه  ای در زمینه مراقبت از خواهر یا برادر کوچکتر و یا حضور در دوره های پرستار کودک و یا کمک های اولیه داشته باشد نیز می تواند از آن به عنوان تجربه کار استفاده کند.

    یک پرستار کودک با تجربه راحت تر می تواند از پس مشکلات و چالش ها مراقبت از کودکان بر بیاید.

    تجربه پرستار کودک رابطه مستقیمی با سن پرستار کودک و سال های کاری او دارد. اما ویژگی های دیگر مانند بلوغ عقلی و فیزیکی نیز فاکتور های تاثیر گذاری هستند.

    علل و علائم گرفتگی یا احتقان بینی در نوزادان
    تجربه پرستار کودک رابطه مستقیمی با سن پرستار کودک و سال های کاری او دارد.

    خلاقیت سرگرمی در پرستار کودک مناسب

    کودکان پرستاری را که خلاق باشد و بتواند بازی های مختلف و جدیدی را با آنها بازی کند، خیلی بیشتر دوست دارند. از طرف دیگر، والدین نیز به دنبال پرستاری هستند که بتواند فرزندشان را با لوازم و اسباب بازی های خلاقانه و آموزنده و در عین حال سرگرم کننده، مشغول کند.

    کودکان دوست دارند که از قوه تخیلشان استفاده کنند. این ویژگی برای تحریک کردن قدرت خلاقیت و ایده پردازی ذهن آنها بسیار مفید است، به ویژه در کودکان کم سن و سال تر که دامنه توجه محدود تری دارند. بنابراین، نباید از کارها و بازی های کودکانه و خجالت بکشد و یا بترسد. این یک بخش مهم از کار پرستار کودک است.

    زمانی که کودکان از بازی ها و سرگرمی هایشان خسته می شوند، باید با ایده ها و سرگرمی ها خلاقانه وارد شود. کودکان دوست دارند همه این فعالیت ها را پشت سر هم انجام دهند، پس بهتر است که مراقب کودک تعداد زیادی از آنها را همیشه در ذهن و یا جای دیگری نگه دارد. والدین نیز قدردان این کار او خواهند بود و او را به عنوان یک مراقب کار بلد و با تجربه یاد می کنند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان