درخواست پرستار | مشاوره رایگان

توصیف شرایط و مقایسه پرستار کودک و پرستار سالمند

مقایسه پرستار کودک با پرستار سالمند، توصیف شرایط آن ها

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    اگر بخواهیم مقایسه‌ پرستار کودک و  پرستار سالمند را انجام دهیم؛ در کشور‌های توسعه یافته می بینیم که جمعیت ایالات متحده آمریکا  رو‌به‌افزایش است. تا سال 2020 سن 56 میلیون آمریکایی حدود 65 سال و بالاتر بوده است. این رقم در سال 2050 به عدد 84 میلیون نفر خواهد رسید. احتمال دارد جمعیت سالمند آمریکایی­‌ها که بالای 85 سال داشته باشند تا سال 2040 سه برابر افزایش یابد.

    نزدیک به 70% آمریکای‌­هایی که 65 سالگی می­‌رسند تا حدی قادر به مراقبت و پرستاری از خود به تنهایی و بدون کمک گرفتن نخواهند بود. همچنین 40% سالمندان بالای 65 سال نیاز به کمک دارند. سوالی که مطرح می­‌شود این است که در این شرایط چه کسی کار پرستاری سالمند را انجام خواهد داد؟ هنوز هیچ راه‌حل مشخصی برای چالش‌های پیش رو سالمند وجود ندارد. دستمزد پرستار بصورت خصوصی پرداخت می­گردد و بخش ارزشمند و ضروری راه حل این معضل را می‌تواند فراگیر شود.

    پرستاری سالمند تقریبا صنعت نوپایی است که حتی نیم‌قرن از عمر آن نمی­‌گذرد. این روش به عنوان راه حلی نوآورانهٍ، برای رسیدگی به نیازهای شایع سالمندان جامعه معرفی شده است.

    واگذاری حق تصمیم‌گیری به سالمندان

    توصیف شرایط و مقایسه پرستار کودک با پرستار سالمند
    پرستاری سالمند تقریبا صنعت نوپایی است که حتی نیم قرن از عمر آن نمی­گذرد.

    باید به سالمندان حق انتخاب داد، که چگونه و کجا سال­‌های پایانی زندگی­شان را بگذرانند و همچنین آرامش خاطر به اعضای خانواده بخشید؛ که به هر دلیلی قادر به پرستار سالمندشان و رسیدگی به احتیاجات­شان نیستند. حقیقت ساده این است که برنامه‌­های دولتی و سنتی مراقبت از سلامت و پرستار سالمند و سیستم کنونی پرستار سالمندان به صورت سازمانی نمی‌توانند احتیاجات ده­‌ها میلیون سالمند آمریکایی که نیازمند کمک در سطوح مختلف هستند را برآورده کنند.

    پرستار سالمند در منزل که پرداخت دستمزد به آن به‌صورت خصوصی انجام می­‌شود جای خالی موجود بین پرستار سالمند در بیمارستان­‌ها پرستار سالمند در خانه‌­های سالمندان و پرستار سالمند توسط اعضای خانواده و دوستان را پر می­‌کند. باید به خواسته ­های سالمندان توجه شود. از هر ده سالمند آمریکایی که 65 سال به بالا است، نه نفر می­خواهند تا زمانی که ممکن باشد در منزل­شان بمانند و 80 درصد سالمندان فکر می­کنند منزل کنونی­شان جایی است که تا ابد در آن زندگی خواهند کرد.

    پرستاری از سالمند در منزل مکمل خدمات مراقبت از سلامت موجود است و فشار را بر کل سیستم کاهش می­دهد و از این طریق روش­های سنتی بیشتری برای پرستار سالمند کارآمد خواهد بود و در بهترین حالت خدمات رسانی خواهند کرد.

    با پرستار سالمند در منزل هزینه ­های مراقبت از سلامت کاهش خواهند یافت. سالمندان آمریکا که خدمات پرستار سالمند در منزل را دریافت می­کنند.معمولا کمتر احتیاج پیدا می­کنند که به پزشکان یا بیمارستان­ها مراجعه کنند در نتیجه پرستاری از سالمند در منزل هزینه ­های کلی مراقبت از سلامت را کاهش می­دهد و همچنین در این بخش جدید و رو به رشد موقعیت ­های شغلی ایجاد می­کند.

    پیشنهاد مقاله : چرا وجود پرستار سالمند شبانه روزی در منزل الزامی است؟

    کشور آمریکا جهت خدمات پرستار سالمند

    ایالات متحده آمریکا تنها از طریق رشد خدمات پرستار سالمند در منزل در طی دهه­‌ی گذشته 25 بیلیون دلار در هزینه­ های بیمارستانی صرفه‌جویی کرده است. متخصصان پرستاری از سالمندان در منزل، که با عنوان ارائه کنندگان خدمات مراقبتی نیز شناخته می­‌شوند، با اعضای خانواده، انجمن­ های واسطه و متخصصان آموزش دیده از لحاظ طبی مانند پزشکان و پرستاران کار می­کنند تا میزان پرستاری از سالمندان را افزایش دهند و به نتایج بهتری از سلامتی برای سالمندان دست یابند.

    این افراد برای پرستاری از سالمندان آموزش دیده­‌اند و به خانواده­ها در رسیدگی به چالش­های روزمره ­ی سالمندی کمک می­کنند و حمایت مورد نیاز برای کمک به سالمندان آمریکایی در مستقل بودن تا زمانی که امکان داشته باشد را فراهم می­کنند و به سالمندان و خانواده‌­های­شان کمک می­کنند تا بیشترین حد ممکن به چیزی که می­خواهند دست یابند.

    پرستار کودک ، پرستار سالمند نیازمندید توصیف شرایط و مقایسه
    ایالات متحده آمریکا تنها از طریق رشد خدمات پرستار سالمند سود زیادی را کسب کرده است.

    جامعه ­ی آمریکا در حال پا به سن گذاشتن است و در نتیجه میلیون­ها نفر در این کشور نیازمند خدمات پرستار  سالمند خواهند بود. پدیده­ی آماری سالمند شدن جمعیت آمریکا، که نتیجه­ی غیر قابل تغییر افزایش طول عمر و کاهش نرخ تولد در این کشور است، به طور چشمگیری در حال تغییر ساختار جامعه است. حقایق زیر را در نظر بگیرید:

    تغییر سن در آمریکا و مقایسه پرستاران در منزل

    در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر تعداد افراد بالای 60 سال بیشتر از افراد زیر 15 سال است. تا سال 2030 جمعیت افراد 65 سال به بالا به 20 درصد از کل جامعه­ی این کشور خواهد رسید. این رقم در سال 2010 برابر 13 درصد بوده است.

    84 میلیون سالمند تا سال 2050

    تا سال 2020 تعداد آمریکایی­ های 65 سال به بالا به 56 میلیون نفر خواهد رسید و تا سال 2050 این رقم برابر 84 میلیون نفر خواهد بود.

    بیشتر سالمندان نیازمند پرستار سالمند خواهند بود

    در حال حاضر 40 درصد افراد بالای 65 سال نیازمند کمک در فعالیت­های روزمره­ی زندگی­شان هستند. نزدیک به 70 درصد سالمندان آمریکایی بالای 65 سال تا حدی نیازمند کمک از جهات مختلف در زندگی­شان هستند. علاوه بر این مسن­ترین جمعیت آمریکا که افراد بالای 85 سال آن را تشکیل می­دهند تا سال 2040 سه برابر تعداد کنونی خواهند شد و به 19 میلیون نفر خواهند رسید که نیاز به خدمات پرستاری از سالمندان را به سرعت افزایش خواهد داد.

    با توجه به موارد گفته شده جامعه ­ی آمریکا در حال پیش رفتن از جامعه ­ای جوان به جامعه­ ای با ویژگی­های سالمندی است. این چرخش آماری چالش­های زیادی را با خود به همراه دارد که شامل انتظار ارائه ­ی خدمات پرستاری از سالمندان به ده­ها میلیون سالمند آمریکایی است که به طیف کاملی از انتخاب­ های کمکی و مساعدتی در طی زندگی طولانی­شان نیازمند هستند.

    کمک گرفتن از پرستار کودک برای فرزندتان هنگام به دنیا آمدن خواهر یا برادرش

    چطور می توان اطمینان حاصل کرد که زمانی که در دوره ی زایمان و بعد از آن در حال مراقبت از نوزاد خود هستید، کودک بزرگتان تحت مراقبت است؟ مهم است که برای زمانی که قرار است نوزادتان به دنیا بیاید، برای فرزند بزرگتان برنامه داشته باشید. ممکن است او به خاطر رفتن شما نگران باشد به خصوص اگر تا آن زمان خیلی کم از یکدیگر جدا شده باشید.

    بهتر است که پرستار در منزل کودک‌ شما فردی باشد که فرزندتان او را می شناسد. مثلا یکی از فامیل های مورد اطمینان یا از دوستان، ترجیحا کسی که در حوالی خانه تان زندگی می کند و می تواند در زمان های نیاز بیاید و با فرزندتان بماند. یا پرستار کودکی از یک مرکز مراقبت از کودکان قابل اعتماد استخدام می کنید. یا شاید فرزندتان تمایل دارد با کودکان هم سن خود بماند.

    اگر پرستار کودک تان تا کنون شب را با فرزندتان نگذرانده، یک تمرین برای اولین شب می تواند مفید باشد. به خصوص اگر قرار است که فرزندتان را به خانه ی پرستار کودک بفرستید. از چند هفته قبل از زایمان برای فرزندتان مراسمی برگزار کنید  تا در خانه ی پرستار کودک تان بماند. در آن شب برای او جشنی با پاپکورن و بازی های هیجان انگیز برپا کنید تا فرزندتان خاطره ی خوبی  از گذراندن شب با پرستار کودک تان داشته باشد.

    مدیریت احساسات فرزندتان در مورد جدایی از شما هنگام زایمان

    فرزندتان را به بازدید از بیمارستان یا مرکز زایمان ببرید. اکثر بیمارستان ها برنامه های مقدماتی برای روبرو شدن فرزندان با خواهر و برادر جدید را ارائه می دهند. آنها به فرزندتان اتاقی مانند همان اتاقی که قرار است در آن بمانید نشان می دهند. در مورد ایده های فرزندتان صحبت می کنند، به سوالاتش جواب می دهند و در مورد نگرانی او برای ورود یک فرد جدید صحبت می کنند.

    کودکتان شیرخوارگاه را می بیند و می بیند که یک بچه ی کوچک چه شکلی است. اکثر این برنامه ها بیش از یک ساعت طول نمی کشد. وقتی زمان زایمان شما فرا می رسد، در مورد رفتن خود با فرزندتان صحبت کنید و بگویید که نمی دانید نوزاد چه وقت به دنیا می آید وقتی علایم شروع شد از پرستار کودک تان بخواهید که با او بماند. پرستار کودک تان ، او را با بازی های سرگرم کننده که قبلا با هم داشته اند مشغول خواهد کرد.

    توصیه به فرزندان

    به فرزنتان بگویید که از بیمارستان با او تماس خواهید گرفت تا حالش را بپرسید و وقتی نوزاد به دنیا آمد او می تواند به همرا پرستار کودک تان به ملاقات نوزاد بیاید. اگر فرزندتان هنوز در مورد تنها ماندن با پرستار کودک نگران به نظر می رسد از او بپرسید که چه چیزی به آرامش او کمک می کند. شاید او آلبومی از عکس های خانواده را بخواهد یا نامه ای از شما یا اینکه قلم و کاغذ بخواهد تا بتواند برایتان نامه بنویسد.

    پرستار کودک تان را تشویق کنید که به احساسات فرزندتان توجه کند و از او حمایت کند. این کار به او کمک می کند که حس کند کسی او را درک می کند و پیش پرستار کودک جایش امن است. شاید فرزندتان بخواهد بداند که دقیقا چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد. توضیحات شما به او کمک می کند که بتواند با تغییرات در خانواده کنار بیاید.

    همچنین از پرستار کودک تان بخواهید که در مورد نوزادان با او صحبت کند و توضیحاتی در مورد ویژگی خواهر یا برادر جدیدش به او بدهد.

    معرفی نوزاد جدید به خواهر یا برادر بزرگش

    معرفی نوزاد جدید به خواهر یا برادر بزرگش
    در هنگام ورود نوزاد جدید به خانه، با فرزند اول خود زمان بیشتری را سپری کنید.

    بعد از تولد نوزاد در اسرع وقت برنامه ای برای ملاقات فرزندتان ترتیب دهید. از پرستار کودک تان بخواهید که در مورد اینکه فرزندتان تمایل دارد که برای خواهر یا برادر جدیدش هدیه ای بیاورد یا اینکه برای مادرش دسته گلی بیاورد، صحبت کند.

    محیط بیمارستان ممکن است برای فرزندتان ترسناک باشد. سعی کنید طوری برخورد کنید که کودک راحت باشد و اگر او ناراحت بود اجازه دهید بیمارستان را ترک کند. اطمینان حاصل کنید که فردی آشنا مانند پرستار کودک تان همراه او باشد. اگر پرستار کودک تان به او قول دهد که بعد از ملاقات او را به جایی سرگرم کننده ببرد شاید فرزندتان راحت تر شما را ترک کند. در مورد زمان بازگشتتان به خانه به او بگویید تا آرام شود.

    در زمان ملاقات سعی کنید بیشتر با فرزندتان صحبت کنید و به او توجه کنید. نوزاد را به او نشان دهید و اجازه دهید او نوزاد را لمس کند و او را در آغوش بگیرد. اگر دوست داشت از نوزاد یا خانواده عکس بگیرد اجازه دهید این کار را بکند.

    چگونه به کودک خود کمک کنید تا از به دنیا آمدن نوزاد جدید احساس ترس نکند؟

    اگر فرزندتان نگران بود که به او توجه کافی ندارید، هر کاری که می توانید انجام دهید تا احساس نکند که نوزاد جدید جایگزین او شده در بیمارستان یک عکس از او در کنار تختتان بگذارید طوری که او متوجه این عکس شود. از پرستار کودک تان بخواهید که با او صحبت کند و به او آرامش دهد که نوزاد قرار نیست جایگزین او شود. وقتی نوزاد گریه می کند از فرزندتان بپرسید که نوزاد سعی دارد چه بگوید یا بپرسید به نظرش نوزاد دوست دارد کدام پتو را رویش بیندازید.

    داستان هایی در مورد وقتی که او تازه متواد شده بود، اینکه چه شکلی بود بگویید. عکس هایی از او به همراه نوزاد بگیرید و بگویید که نوزاد جدید قرار است چیزهای زیادی از او یاد بگیرد. گاهی اوقات والدین هدایایی از طرف نوزاد به فرزندشان می دهند تا یخ اولیه بین آنها بشکند. اما مطمئن باشید اگر فرزندانتان خودشان با هم ارتباط برقرار کنند، رابطه ی محکم تری خواهند داشت.

    طبیعی است که یک کودک از اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده ناراحت باشد. اما فرزندتان فکر نمی کند که نوزاد جدید جای او را گرفته. کودکان معمولا به نوزاد علاقمند اند و از وجود انها خوشحال اند. برای کودکتان وقت بگذارید و به حرفش گوش دهید و از احساسات او هرچه که هست مثل گیجی، ترس، هیجان، علاقه و خشم و …حمایت کنید.

    سعی کنید با او وقت بگذرانید و در زمان هایی که نمی توانید از پرستار کودکتان بخواهید او را سرگرم کند و  با او بیرون برود و تا روی رابطه شما با نوزاد حساس نشود. مطمئن باشید که با گذر زمان رابطه ی آنها بهبود می یابد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    3 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان