درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مقایسه پرستار در منزل با خانه سالمندان و بررسی مزایا و معایب آن‌ها

پرستار در منزل با خانه سالمندان چه تفاوت هایی دارند؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    افراد سالمند اکثرا برای انجام وظایف روزانه خود دچار مشکل می‌شوند. همچنین اغلب آن‌ها از بیماری برخوردار هستند و باید همیشه تحت نظر باشند. پرستاران می‌توانند کمک زیادی در انجام دادن کارهای سالمندان بکنند، اما پرستار در منزل برای آن‌ها بهتر است یا خانه سالمندان؟ در ادامه از موسسه پرستاری سفیر آرامش به بررسی این دو مورد خواهیم پرداخت.

    نکات مهم در انتخاب پرستار سالمند

    اگر تصمیم به استخدام پرستار برای فرد سالمند گرفته اید، بهتر است که قبل از هر گونه اقدام، نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر هستند:

    مقایسه پرستار در منزل با خانه سالمندان و بررسی مزایا و معایب آن‌ها

    افراد سالمند اکثرا برای انجام وظایف روزانه خود دچار مشکل می‌شوند. همچنین اغلب آن‌ها از بیماری برخوردار هستند و باید همیشه تحت نظر باشند. پرستاران می‌توانند کمک زیادی در انجام دادن کارهای سالمندان بکنند، اما پرستار سالمند در منزل برای آن‌ها بهتر است یا خانه سالمندان؟ در ادامه به بررسی این دو مورد خواهیم پرداخت.

    نحوه استخدام پرستار سالمند
    تجربه پرستار در انتخاب پرستار بسیار مهم است.

    بیشتر بخوانید: وظایف پرستار خصوصی سالمند برای مراقبت از سالمند در منزل

    نکات مهم در انتخاب پرستار سالمند

    اگر تصمیم به انتخاب پرستار برای فرد سالمند گرفته اید، بهتر است که قبل از هر گونه اقدام، نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شرح زیر هستند:

    تجربه پرستار

    میزان تجربه پرستار در وهله اول باید در نظر گرفته شود. پرستارانی که تجربه زیادی در مواجهه با افراد سالمند دارند، بهتر می‌توانند آن‌ها را درک کنند و به نیازهای آنان رسیدگی کنند.

    میزان مهارت

    با توجه به نوع خدماتی که نیاز دارید، باید پرستاری را انتخاب کنید که مهارت کافی برای انجام این خدمات را داشته باشد. به طور مثال، اگر فرد سالمند به تزریقات نیاز دارد، باید پرستاری را انتخاب کنید که در کارهای پزشکی نیز مهارت  داشته باشد.

    انتخاب مراکز قابل اطمینان

    اگر می‌خواهید بهترین خدمات پرستاری را دریافت کنید، از مراکزی نسبت به استخدام پرستار استفاده کنید که مورد اطمینان باشند. برای این کار نظرات سایر افراد و میزان رضایت آنان را بررسی کنید. سفیر آرامش یکی از مراکز برتر در این موضوع خواهد بود.

    مسئولیت پذیری

    پرستارانی که مسئولیت پذیر هستند وظایف خود را بهتر انجام می‌دهند و هنگام مراقبت از سالمند کوتاهی نمی‌کنند. تشخیص یک پرستار مسئولیت پذیر کار سختی نیست و فقط کافی است چند روز عملکرد او را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید بدون نگرانی فرد سالمند را به او بسپارید.

    مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل

    در صورتی که پرستار سالمند در منزل را انتخاب کردید، بهتر است که با مزایای آن آشنا شوید:

    • مراقبت در مکان امن: اکثر سالمندان ترجیح می‌دهند که در خانه خود بمانند و آن را ترک نکنند. اگر یک پرستار را در خانه انتخاب کنید، دیگر لازم نیست که سالمندان برای دریافت خدمات مراقبت خانه را ترک کنند.
    • همراهی: اکثر سالمندان با توجه به سنی که دارند، کمی گوشه گیر می‌شوند. انتخاب یک پرستار در منزل می‌تواند انتخاب خوبی برای دوستی با آنان باشد.
    • مدیریت داروها: اغلب وقتی بیمار می‌شوید، به فردی نیاز دارید تا مصرف داروها را برای شما کنترل کند. سالمندان نیز این گونه هستند و یک پرستار می‌تواند نظارت خوبی روی استفاده از داروها داشته باشد.

    معایب استخدام پرستار سالمند در منزل

    علاوه بر مزایایی که به آن‌ها اشاره کردیم، پرستاری در منزل می‌تواند معایبی هم داشته باشد که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. پرستارانی که در منزل کار می‌کنند، تجهیزات کافی برای کار ندارند. این به بدین معنی است که در صورت بروز یک حادثه تنها راه آن‌ها انتقال فرد سالمند به بیمارستان خواهد بود. اگر چه بسیاری از بیماران ارتباط بسیار خوبی با پرستاران می‌گیرند و با آن‌ها مانند یک دوست رفتار می‌کنند، اما برخی افراد ممکن است پرستاران را به عنوان تجاوز به حریم خصوصی تصور کنند. در این مواقع باید بسیار مراقب باشید، زیرا مراقبت از این بیماران می‌تواند بسیار سخت باشد.

    مزایا و معایب استخدام پرستار سالمند در خانه
    پرستاران تازه کار ممکن است فشار کاری زیادی تجربه کنند.

    پرستاران تازه کار ممکن است فشار کاری زیادی تجربه کنند، زیرا از صفر تا صد همه وظایف به عهده خود پرستار است و هیچ راهنمایی در این مورد وجود ندارد. یک پرستار در منزل باید از مهارت‌های بدنی و ذهنی قوی برخوردار باشد تا بتواند همه وظایف خود را به شکل صحیح انجام دهد.

    تاثیر استفاده از پرستار در منزل برای سالمند

    داشتن پرستار در منزل برای سالمندانی که در طول روز تنها هستند، می‌تواند مفید باشد. آن‌ها معمولا در تنهایی به سر می‌برند و هیچ دوست یا هم صحبتی ندارند. یک پرستار می‌تواند رابطه خوبی با سالمند برقرار کند و تأثیرات زیادی روی مهارت‌های اجتماعی او داشته باشد. این کار به جلوگیری از افسردگی افراد سالمند کمک زیادی می‌کند.

    وجود یک پرستار در منزل خطرات را از سالمندان دور می‌کند. اکثر سالمندانی که تنها هستند و پرستار ندارند، اتفاقات مختلفی برای آن‌ها به وجود آمده و وقتی به کمک نیاز داشته اند هیچ کسی نتوانسته به آن‌ها کمک کند. در صورتی که یک پرستار می‌تواند به سرعت به سالمندان کمک کند و آن‌ها را از خطرات احتمالی نجات دهد.

    مزایای خانه سالمندان

    در صورتی که افراد سالمند را در خانه سالمندان قرار دهید، از مزایای زیادی برخوردار خواهید شد که به شرح زیر هستند:

    مراقبت تمام وقت

    زندگی در خانه سالمندان این امکان را به سالمندان می‌دهد که به صورت بیست و چهار ساعته تحت مراقبت قرار بگیرند و همیشه در امنیت باشند. مراقبت پزشکی از افراد طبق یک برنامه منظم انجام می‌شود تا دچار مشکل نشوند.

    مراقبت شخصی

    افراد مسن در انجام اغلب کارهای روزانه خود دچار مشکل می‌شوند. پرستاران در خانه سالمندان به همه نیازهای روزانه سالمندان مانند حمام کردن و غذا خوردن پاسخ می‌دهند.

    اجتماعی شدن

    افراد مسن که زندگی اجتماعی فعالی دارند، اغلب روحیه شاد و سرزنده ای خواهند داشت. خانه‌های سالمندان فعالیت‌های زیادی برگزار خواهند کرد که به تقویت روحیه آنان کمک می‌کند.

    معایب خانه سالمندان

    خانه سالمندان بر خلاف مزایای زیادی که دارد، معایب آن هم باید بررسی شود تا شما بتوانید به طور صحیح تصمیم گیری کنید. معمولا هزینه‌های نگهداری در این مراکز بالا است و اگر بخواهید به صور مادام‌العمر فرد سالمند در آن جا زندگی کند، باید مبلع زیادی را بپردازید. نبود آزادی عمل از معایب بزرگی است که سالمندان با آن مواجه می‌شوند. کسانی که تجربه زندگی مستقل را داشته اند با این شرایط به سختی کنار می‌آیند.

    تاثیر خانه سالمندان بر سالمند

    خانه سالمندان می‌تواند بر هر فرد به صورت جداگانه تاثیر بگذارد. برخی افراد با زندگی در این مکان خوشحال تر می‌شوند و برخی دیگر روحیه خود را باخته و دچار افسردگی می‌شوند. این امر کاملا به شرایط فرد بستگی دارد. به عنوان یک فرد سالمند باید شرایط رندگی خود را در نظر بگیرید و ببینید که آیا خانه سالمندان برای شما مفیدتر است یا زندگی به تنهایی؟ در این موقعیت است که می‌توانید به خوبی تصمیم بگیرید.

    پرستار سالمند یا خانه سالمندان؟

    این که کدام گزینه بهتر است، بستگی به فرد دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند تا آخر عمر در خانه خود بمانند و هرگز پایشان به خانه سالمندان باز نشود. در این موقعیت شما به عنوان اعضای خانواده باید خدمات پرستار در منزل را انتخاب کنید. در این صورت بدون ین که نیاز به ترک خانه داشته باشند، خدمات موردنظر خود را دریافت خواهند کرد.

    از طرفی زندگی به تنهایی می‌تواند به برخی افراد فشار زیادی وارد کند. اگر فرد سالمند از این دسته افراد باشد، خانه سالمندان انتخاب خوبی برای او خواهد بود. به طور کلی، انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها به شرایط فرد بستگی خواهد داشت.

    مقایسه هزینه پرستار سالمند در منزل و خانه سالمندان

    از نظر هزینه، استخدام یک پرستار در منزل می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. خانه سالمندان با توجه به فضا و خدماتی که در اختیار سالمندان قرار می‌دهد هزینه زیادی برای آن‌ها دریافت می‌کند، در حالی که یک پرستار در منزل می‌تواند خدمات مراقبتی را با هزینه بسیار کمتری ارائه دهد.

    استفاده از خدمات پرستاری سفیر آرامش

    پرستار سالمند با توجه به شرایط سنی آنان روز به روز دشوارتر می‌شود. پرستاران سالمند گزینه خوبی برای نگهداری آنان از هر نظر هستند. پرستاران با رعایت همه نکات در جهت رضایت سالمند و خانواده او تلاش می‌کنند. برای دریافت خدمات پرستاری سفیر آرامش می‌توانید با شماره تلفن درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

    سوالات متداول

    چرا اکثر سالمندان از خانه سالمندان ناراضی هستند؟

    آن‌ها به دلیل دوری از خانه و خانواده خود احساس رضایت ندارند.

    آیا همه سالمندان به پرستار نیاز دارند؟

    کسانی که شرایط خاص یا بیماری دارند معمولا به پرستار نیاز دارند.

    پرستاران چه وظایفی دارند؟

    وظایف مراقبتی و پزشکی

    پرستار در منزل می‌تواند کارهای خانه را هم انجام دهند؟

    یک پرستار تمام وقت می‌تواند این خدمات را هم ارائه دهد.

    آیا می‌توانم پرستار را خودم استخدام کنم؟

    بله این کار امکان پذیر است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان