Safir logo

ویژگی های خوب پرستار که می‌تواند در نگهداری سالمند موثر باشد

ویژگی های لازمه یک پرستار سالمند حرفه ای

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    هر فردی در هر سنی که باشد بالاخره به دوران سالمندی می‌رسد. دوران سالمندی فراز و نشیب‌های زیادی دارد. برخی افراد ممکن است در سنین پیری نیز سرحال و شاد باشند و برخی دیگر در اثر اتفاقات و بیماری‌های مختلف نتوانند از خود مراقبت کنند. از آن جایی که در دنیای امروز همه افراد مشغله‌های زیادی دارند، پس فرزندان زمانی برای نگهداری از والدین نخواهند داشت. در این مواقع نیاز به پرستار سالمند از هر زمان دیگری بیشتر مشخص خواهد بود، اما ویژگی‌های خوب پرستار سالمند چیست؟ برای دانستن پاسخ این سال در ادامه با ما همراه باشید.

    ویژگی خوب دلسوزی در پرستار سالمند

    یک پرستار باید از سالمندان همانند والدین خود مراقبت کند. برخی از پرستاران رفتار سردی با افراد سالمند دارند و نسبت به وظایف خود کوتاهی می‌کنند. معمولا سالمندانی نیاز به پرستار پیدا می‌کنند که در انجام وظایف روزانه خود بازمانده اند یا آن قدر بیمار هستند که به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند. یک پرستار سالمند همان قدر که صبور است، باید دلسوز هم باشد.

    ویژگی های خوب پرستار سالمند
    آشنایی با معیازهای انتخاب پرستار سالمند مناسب.

    افرادی که به پرستار نیاز پیدا می‌کنند، ممکن است در حمام کردن مشکل داشته باشند یا از بی‌اختیاری ادرار رنج ببرند. پس پرستار باید بدون در نظر گرفتن موقعیت و غرور شخصی دلسوزانه نسبت به رفع این نیازها اقدام کند. با رفتارهای دلسوزانه می‌توانید صمیمیت خود را با سالمند نزدیک کنید تا ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنید. این امر یکی از ویژگی‌های خوب پرستار سالمند خواهد بود.

    صبر پرستار سالمند

    هر پرستار باید از صبر کافی در برخورد با افراد سالمند برخوردار باشد. این افراد معمولا بدخلقی می‌کنند و ممکن است از این که پرستار دارند راضی نباشند و با شما لجبازی کنند. همچنین برخی از آن‌ها تصور می‌کنند که پرستار دائما از آن‌ها مانند یک مادر مراقبت می‌کند و توانایی آن‌ها برای انجام کارهای روزانه را دست کم می‌گیرد. اگر با سالمندانی برخورد دارید که مبتلا به آلزایمر هستند، کار شما سخت‌تر خواهد شد.

    پرستاران سالمندانی که مبتلا به آلزایمر هستند باید دستورات زیادی را دریافت کنند. پرستار باید دائما مراقب باشد تا سالمند از منزل بیرون نرود و کار غیر منتظرانه ای نکند. از طرفی این افراد معمولا در شناسایی محیط و افراد خانواده خود دچار مشکل می‌شوند و ممکن است در اثر این امر پرخاشگری بیش از حد خود نشان دهند. پرستار باید در این مواقع آرامش خود را حفظ کند و با صبر کافی او را آرام کند تا از ویژگی‌های خوب پرستار سالمند برخوردار باشد.  

    برخی از سالمندان انرژی کافی برای صحبت کردن را ندارند و معمولا آرام و آهسته صحبت می‌کنند. یک پرستار باید با کمال آرامش و حوصله به حرف‌های او گوش بدهد. اعضای خانواده برخی از سالمندان حساسیت زیادی نسبت به مراقبت از والدینشان دارند و ممکن است به پرستار توصیه‌های زیادی کنند. در نتیجه باید به همه توصیه‌های آنان عمل بشود تا از عملکرد فرد راضی باشند.

    ویژگی خوب واقع گرایانه در پرستار سالمند 

    پرستارانی که در زمینه مراقبت از سالمندان فعالیت می‌کنند، باید کاملا به وظایف خود واقف باشند. برخی از پرستاران با تصور انجام کارهای عادی روزانه این وظیفه را قبول می‌کنند، اما زمانی که به مراقبت از سالمند می‌پردازند متوجه می‌شوند که باید کارهای شخصی فرد سالمند را نیز انجام دهند. پس بهتر است که در ابتدا وظایف به طور کلی بازگو شود تا پرستار تصوری واقع گرایانه از وطایف خود داشته باشد.

    مسئولیت پذیری

    از دیگر ویژگی‌های خوب پرستار سالمند می‌توان به مسئولیت پذیری اشاره کرد که همه پرستاران باید آن را داشته باشند. برخی از پرستارانی که با  فرد سالمند تنها هستند، ممکن است در انجام وظایف خود کوتاهی کنند. حتی برخی از آن‌ها محل کار خود را ترک می‌کنند و تا زمانی که خانواده سالمند متوجه نشوند وظایف خود را انجام نخواهند داد. در نتیجه، همه پرستاران باید نسبت به کار خود مسئولیت پذیری داشته باشند.

    تشویق سالمند در زمینه‌های مختلف، از دیگر ویژگی‌های خوب پرستار سالمند

    برخی از سالمندان به دلیل کهولت سن یا بیماری انگیزه و انرژی کافی برای دنبال کردن کارهای موردعلاقه خود ندارند. شما می‌توانید به عنوان یک پرستار مشوق خوبی برای آن‌ها باشید. از آن جایی که بیشتر پرستاران وقت زیادی را با افراد سالمند می‌گذرانند می‌توانند ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنند و سالمندان را برای انجام کارهای مفید و خوب تشویق کنند.

    خصوصیات اخلاقی پرستاران
    به عنوان یک پرستار مشوق خوبی برای آن‌ها باشید.

    اگر فرد سالمند در گذشته نقاشی می‌کرده است و اکنون آن را کنار گذاشته، می‌توانید با او صحبت کنید، بهترین نقاشی‌های گذشته را به او نشان دهید تا دوباره بتواند انگیزه بگیرد و روحیه داشته باشد. این راهکار به سرعت پاسخ نمی‌دهد و حداقل باید یک مدت از آن استفاده کنید.

    آیا توانایی فیزیکی و بدنی از مزایای پرستار سالمند به حساب می‌آید؟

    اگر شما پرستار سالمندان باشید، احتمالا با افرادی برخورد کرده اید که دچار نقص حرکتی هستند و از ویلچر استفاده می‌کنند. این افراد معمولا نمی‌توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند و به کمک نیاز دارند. پس پرستاران سالمند باید از قدرت بدنی برخوردار باشند تا بتوانند آن‌ها را جابجا کنند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به سلامت بدن اشاره کرد که به شرح زیر است:

    داشتن سلامت کامل

    سالم بودن از نظر بدنی و روحی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب پرستار سالمند به حساب می‌آید. برای این که از سلامت کافی برخوردار باشید، باید تغذیه خوبی داشته باشید و به اندازه کافی ورزش کنید.

    یک پرستار خوب باید دانش پزشکی داشته باشد

    برخی از سالمندان بیماری‌هایی دارند که به طور روزانه نیاز به تزریق آمپول یا سرم دارند. برای جلوگیری از بروز مشکل هنگام مراقبت از این افراد بهتر است کمی دانش پزشکی داشته باشید. همین که بتوانید در مورد تزریقات، نحوه مصرف داروها و کمک‌های اولیه اطلاعات داشته باشید، کافی خواهد بود.

    چگونه می‌توان ویژگی‌های یک پرستار را ارتقا داد؟

    بررسی ویژگی‌های خوب پرستار سالمند می‌تواند به شما کم کند تا این خصوصیات را در خود پرورش دهید. از طرفی، انجام دادن اقدامات زیر می‌تواند در این امر موثر باشد:

    • می‌توانید تحصیلات خود را ادامه دهید تا به مهارت‌های شما افزوده شود.
    • نحوه عملکرد دیگر پرستاران را مشاهده کنید.
    • انتقادپذیر باشید. هیچ چیزی مانند پذیرش نقدها نمی‌تواند باعث رشد یک فرد شود.

    سخن پایانی

     استخدام پرستار می‌تواند یکی از چالش‌هایی باشد که افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند. برخی از سالمندان در این برهه حساس به مراقبت بیشتری نیاز دارند تا بتوانند کارهای روزمره خود را انجام دهند. استخدام یک پرستار حرفه ای و خوب می‌تواند این کار را عملی کند. اما یک پرستار باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد تا بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد. قبل از استخدام یک پرستار، باید ویژگی‌های خوب پرستار سالمند که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم را بررسی کنید و نسبت به آن‌ها فرد موردنظر خود را انتخاب کنید. برای استخدام پرستار می‌توانید از خمات مجموعه ما، یعنی سفیر آرامش استفاده کنید. ما با اعزام پرستارهایی حرفه ای و دارای ویژگی‌های یک پرستار خوب به شما در مراقبت از سالمندان در هر ساعتی از شبانه روز کمک خواهیم کرد.

    برای استخدام پرستار سالمند خوب و حرفه‌ای می‌توانید از سفیر آرامش بهره بگیرید.

    سوالات متداول

    چرا برخی پرستاران در کار خود موفق نمی‌شوند؟

    معمولا پرستاران سالمند باید ویژگی‌های خوب پرستار سالمند را داشته باشند تا بتوانند رضایت افراد دیگر را جلب کنند.

    آیا پرستاران باید به طور شبانه روزی از سالمندان مراقبت کنند؟

    برخی از سالمندان در خانه خود تنها هستند پس مسلما باید پرستاری استخدام شود که بتواند به طور شبانه روزی از فرد سالمند مراقبت کند.

    وظایف پرستار سالمند چیست؟

    معمولا پرستاران باید از سالمندان در مورد کارهای روزانه و مراقبت پزشکی مراقبت کنند.

    یک پرستار چگونه می‌تواند ارتباط خوبی با سالمند داشته باشد؟

    بهتر است که از خود صمیمیت نشان دهید و دلسوز باشید تا بتوانید ارتباط بهتری بگیرید.

    سه ویزگی اصلی یک پرستار سالمند چیست؟

    سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سه ویژگی برتر یک پرستار هستند.

    Maryam Aghaeizade
    Maryam Aghaeizade
    سلام! من مریم هستم. مطالعات و تحقیقات بنده در زمینه سلامت بالینی و پرستاری در منزل، در راستای بهبود کیفیت مراقبت‌های پزشکی و ارتقای سلامت فردی است. از این رو تجربه و دانش حرفه‌ای خود را که در این 10 سال به دست آورده‌ام، برای ارائه خدمات پرستاری باکیفیت و موثر با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
    درخواست مشاوره رایگان و خدمات پرستاری
    سایر مقالات مرتبط
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    درخواست مشاوره رایگان و خدمات پرستاری