درخواست پرستار | مشاوره رایگان

وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی

وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    یکی از بیماری های شایع در بین سالمندان دیابت است، که علائم پنهان و آشکار زیادی دارد، فرد مبتلا به دیابت باید مراقبت ‌های پزشکی را انجام دهد تا بتواند این بیماری را کنترل کند، وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگر دیابت در سالمندان کنترل نشود، عوارض جبران ناپذیری برای آنان در پی خواهد داشت. اگر در خانواده ای سالمند مبتلا به دیابت وجود دارد، خانواده می توانند برای پرستاری از سالمند و وضعیت مراقبت دیابت در او از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند شوند،

    مرکز پرستاری سفیر آرامش با توجه به نیاز جامعه پرستار های مجرب و کاربلد را در تمام زمینه ها به کار گرفته است که خانواده‌ ها می ‌توانند برای نگهداری از سالمندان دیابتی خود، بهترین پرستار را در منزل استخدام کنند و با خیال راحت به سایر امورات خود رسیدگی کنند، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی در اختیارتان قرار دهیم.

    وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی

    وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی
    وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی

    برای تعیین وضعیت مراقبت دیابت در سالمندان دیابتی باید ارزیابی های پزشکی را مد نظر داشت تا با توجه به آن وضعیت مراقبت دیابت را مشخص کرد، همچنین باید در سالمندان غربالگری انجام شود، زیرا برای تعیین زودرس فراموشی یا نقص های شناختی در سالمندان سال غربالگری الزامی است،

    لازم به ذکر می باشد که برای شناسایی عوارض دیابت برای هر سالمند باید غربالگری اختصاصی انجام شود، توصیه میشود سالمندان مبتلا به دیابت  ورزش های منظم شامل ورزش های هوازی و ورزش های مقاومتی را با در نظر داشتن ایمنی و سلامتی انجام دهند، پرستار سالمند می‌تواند سالمندان را به انجام این فعالیت ها تشویق کند، برای سالمندانی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند و افزایش  وزن و چاقی دارند یک شیوه زندگی برنامه ریزی شده باید در نظر داشت.

    برای مراقبت از وضعیت دیابت سالمندان مبتلا به دیابت باید یک برنامه غذایی تحت عنوان تغذیه درمانی و رژیم دیابتی در نظر داشت، که این کار توسط کارشناس رسمی تغذیه انجام می گردد، برخی از مراقبت‌های دیابت در سالمندان دیابتی عبارتند از:

    • مصرف چربی‌ های اشباع ‌شده
    • مصرف سبزی‌ های خامه یا بخار پز
    • محدودیت مصرف روغن
    • مصرف آب فراوان
    •  مصرف میوه های کم شیرین
    • به حداقل رساندن چربی ‌های ترانس دار
    • حذف قند و شکر و جایگزین کردن آن با شیرینی های بدون عوارض
    • مصرف لبنیات کم چرب

    یکی دیگر از مراقبت های بیماری قند خون در سالمندان افزایش فعالیت بدنی است، با توجه به شرایط و وضعیت سلامتی سالمند، باید ورزش و فعالیت های مناسب را در نظر داشت، که به صورت منظم و مستمر انجام می شود. توصیه می کنیم، سالمندان ورزش های سبک مانند نرمش و پیاده روی را در زمان عصر انجام دهند، زیرا ورزش باعث  افزایش عملکرد بدنی شده و قند خون سالمندان را به میزان طبیعی کنترل میکند.

    پیشنهاد مقاله : عوارض عدم کنترل دیابت چیست؟

    لازم به ذکر است که اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع دو دارای اضافه وزن هستند که با انجام ورزش‌های مناسب این علائم را بهبود می دهند، افراد قبل از شروع ورزش باید با پزشک خود مشورت داشته باشند و ورزش ها را به آرامی شروع کنند. سالمندان باید با مرور زمان شدت و مدت ورزش را افزایش دهند، یکی از ساده ‌ترین روش ‌های ورزش برای سالمندان پیاده روی است  که باید برای این کار یک جفت کفش مناسب تهیه کنند.

    طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که اگر سالمندان مبتلا به دیابت ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته داشته باشند، برای بهبود علائم دیابت بسیار مفید خواهد بود. یکی دیگر از مراقبتهای دیابت در سالمندان، انسولین درمانی است، که در زمان تزریق انسولین باید این موارد را در نظر داشت:

    سالمند مبتلا به دیابت که از انسولین  درمانی برای کنترل دیابت استفاده می کند باید به صورت چرخشی محل تزریق را تغییر دهد.

    برای تزریق انسولین بهتر است شب به دست و پا و صبح به شکم انسولین تزریق شود، توصیه  میشود تزریق را از سمت راست بدن شروع کرده و بعد از اتمام، سمت چپ را شروع کرد.

    قبل از تزریق انسولین باید هر دو نوع انسولین را به صورت کامل با هم ترکیب کرد.

    انسولین مصرفی را میتوان در هوای اتاق به مدت یکماه نگهداری کرد اما انسولین ذخیره که مورد مصرف قرار نمی گیرد را باید در یخچال نگه داشت.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان