درخواست پرستار | مشاوره رایگان

آشنایی با نقش پرستاری سالمند در تیم پرستاری در منزل سالمند

آشنایی با نقش پرستاری سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    “مراقبت در منزل”، برای اشاره به تماس‌هایی که از خانه توسط پزشکان، پرستاران حرفه‌ای و دستیاران پزشک صورت می‌گیرد و همچنین مراقبت انجام شده همراه با نقش پرستاری سالمند و متخصصان توانبخشی که در سازمان های مراقبتی در منزل کار می کنند، به کار می‌رود. پزشکان همچنین طرح مراقبت پرستار سالمند از فرد تحت پوشش را تعیین و تایید می‌کنند که در این مقاله از مرکز پرستاری سفیر آرامش به آن اشاره شده است.

    نقش پرستاری سالمند در منزل

    پزشک معمولا رهبر تیم مراقبتی سالمند و بیمار است که ممکن است شامل این موارد باشد: فیزیوتراپ‌ها (در مواردی مانندِ تکلم، فیزیکی، شغلی و تنفسی)، کارکنان تامین اجتماعی، پرستاران شخصی، تامین کنندگان تجهیزات پزشکی خانگی و مهمتر از همه، مراقبین رسمی و غیررسمی (به عنوان مثال: اعضای خانواده).

    اگر چه تمام اعضای تیم مهم هستند، پزشک به لحاظ قانونی مسئولیت کار با سالمند یا فردی که سالمند، مسئول شناسایی نیازهای سلامتی خود می‌داند، را بر عهده دارد.

    سرویس‌های مربوط به تماس‌ها و مراجعات در منزل

    تماس‌های خانگی به مراجعه پزشک، دستیار پزشک برای ارائه خدمات پزشکی به خانه اطلاق می‌شود. مراجعات خانگی می تواند به اطلاعاتِ ارائه دهنده­ی مراقبت­های پزشکی نظیر پرستار سالمند از شرایط و محیط خانه افراد مسن تر اضافه کند. این ممکن است به پرستار سالمند اجازه دهد که مشکلاتی را طی بازدید در مطب دیده نمی‌شوند، مشاه

    مراقبت در منزل توسط نگهدار سالمند
    پرستار در منزل مسئولیت کار با سالمند یا فردی سالمند را بر عهده دارد

    ده و شناسایی کند. به عنوان مثال، ممکن است موانعی وجود داشته باشد که از کارکرد مناسب سالمند جلوگیری می‌کند، مانند راهروهایی که رفت آمد در آن مشکل است و یا خانه‌ای که به نرده نیاز دارد اما نرده ندارد.

    مراجعه خانگی همچنین ممکن است فرسودگی و خستگی اعضای خانواده، رفتار بد با سالخوردگان یا استفاده از داروهایی که ممکن است در راه کنترل و درمان بیماری خلل ایجاد کند، را به مراقب نشان دهد. همچنین مراجعه خانگی توسط پرستار سالمند یا پزشک به سالخوردگانی که ممکن است در خروج از خانه دچار مشکل باشند نیز کمک کند، زیرا دیگر برای مراجعه به پزشک نیاز به مسافرت و جابجایی نیست.

    پیشنهاد مقاله: نحوه تدارکات خانه برای پذیرایی پرستار سالمند در منزل

    مراقبت در منزل توسط نگهدار سالمند، برای چه افرادی مناسب است؟

    مراقبت از خانه به خدمات ارائه شده توسط پرستار های سالمند و متخصصان توانبخشی (فیزیکی / شغلی / گفتار درمانی) اشاره دارد که بخشی از آژانس‌های مراقبتی خانگی هستند. اگر فرد مسن یک یا چند مورد از موارد زیر را داشته باشد، نقش پرستاری سالمند در منزل به شما کمک خواهد کرد:

    • سالمند در حرکت خود دچار مشکل است و نیاز به کمک مراقب دارد (برای مثال، پس از بستری در بیمارستان یا یک حادثه).
    • سالمند زخم­هایی دارد که باید تمیز شوند.
    • سالخورده نیاز به تزریق یا درمان های دیگر تحت نظارت مراقب دارد.
    • سالمند باید بیشتر در مورد وضعیت‌(های) پزشکی خود بداند و نحوه نظارت بر آنها را بیاموزد (به عنوان مثال، بررسی فشار خون یا قند خون خود).
    • سالمند نیاز به کمک در حمام کردن، پانسمان، و آماده سازی غذا دارد.
    • هنگامی که فرد سالخورده در مرحله نهایی بیماری لاعلاج است، به مراقبت و حمایت عاطفی پرستار سالمند نیاز دارد.

    بعضی از سالمندان به مراقبت در منزل و مراجعه­ های خانگی برای مدت محدودی نیاز دارند، اما بعضی دیگر به مراجعات مراقب به طور مداوم نیازمند هستند.

    مراقبت حرفه ای و تخصصی از یک سالمند است. یک مراقب خوب و حرفه ای می داند که چگونه با سالمند رفتار کند و در راستای حفظ سلامتی روحی و جسمی او کوشا باشد.به بیان ساده تر، کار پرستار سالمند در واقع خدمات درمانی و مراقبتی است که نسبت به سالمند ارائه می دهد. اما گاهی این خدمات صرفا به خدمات درمانی ساده و یا خدمات خانگی منتهی نمی شود.

    نقش پرستاری سالمند در منزل چیست؟
    تمیز کرن زخم های سالمندان و تزریق و مراقبت از آن ها نقش پرستار سالمند است.

    سالمندان با شرایط خاص و مشکلات پیچیده به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند که بسته به سطح تجربه و تخصص مراقب، به عهده او گذاشته می شود. خدمات معمولا در سرا های سالمندی و یا بیمارستان ها ارائه می‌شود. اما پرستار سالمند در منزل می‌تواند این خدمات را در خانه خود سالمند ارائه دهد.مراقب با تجربه معمولا مهارت و صلاحیت لازم را برای مراقبت از سالمندانی که از بیماری های مزمن رنج می برند، دارد.

    کار پرستار سالمند در منزل چه خدماتی ارائه می دهد؟

    پرستار سالمند تقریبا می‌تواند در همه امور کمک کننده باشد. برای مثال، می‌تواند به سالمند در غذا خوردن ، نظافت، مراقبت از خود و … کمک کند. همچنین می تواند به صورت 24 ساعته از سالمند مراقبت کند که این ویژگی برای سالمندان مبتلا مراحل پیشرفته آلزایمر، بسیار ارزشمند است. برای بیماری های پیچیده سالمندان، او نیاز به شناخت کافی و مهارت لازم برای مقابله با بیماری دارد. باید بتواند روند رشد و یا درمان بیماری را تحت نظر داشته و به آن نظارت داشته باشد.

    پرستار سالمند باید هر گونه تغییر و یا بروز نشانه ها و علایم را تشخیص دهد و آنها را به پزشک معالج و یا کادر درمانی گزارش کند. توانایی تشخیص تغییرات و یا علائم پیشرفت و یا درمان بیماری، برای او بسیار مهم است.

    سخن پایانی

    شما می توانید پرستار سالمند را از یک آژانس پرستاری ( مانند سفیر آرامش ) و یا به صورت شخصی و خصوصی استخدام کنید. استخدام او به صورت خصوصی هزینه بیشتری را به همراه دارد. اما کار او به گونه ای است که صلاحیت کار مراقب توسط ارزیابی های پیچیده سنجیده می‌شود و این ارزیابی ها در آژانس های پرستاری به خوبی انجام می‌گیرد. بنابراین، استخدام پرستار از آژانس های پرستاری با آرامش خاطر بیشتری برای سالمند و همچنین خانواده اش همراه خواهد بود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان