درخواست پرستار | مشاوره رایگان

آمادگی لازم برای مصاحبه با پرستار کودک به چه صورت است

آمادگی لازم برای مصاحبه با پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    اگر والدین کودک تعریف پرستار کودک را بشنوند و به استخدام او علاقه­ مند باشند، با او تماس می گیرند. اگر پرستار کودک با یک وب سایت کار کند ( منظور مرکز پزشکی ، پرستاری در منزل ) ، از طرف آن وبسایت پیام یا ایمیل دریافت خواهد کرد. اگر کسی او را معرفی کرده باشد، از طریق تلفن یا پیامک با او تماس می­گیرند.

    بعد از این مرحله، هر عملی که پرستار کودک در ارتباط با والدین کودک انجام می­دهد، جزئی از مصاحبه پرستار کودک است. باید مطمئن شود که تاثیر مثبتی روی والدین خواهد داشت. حتی اگر فقط می­خواهد در مورد علاقه مندی خود به کار به والدین اطلاع بدهد و یا برای زمان مصاحبه صحبت کند.

    والدین استخدام کننده پرستار کودک جزئیات مصاحبه را تعیین می­کنند و او در زمان مناسب برای هر دو طرف در محل مصاحبه حاضر شده و مصاحبه انجام می شود.نوع مصاحبه پیش روی مراقب بسیار مهم است. بعضی از والدین می­خواهند قبل از این­که پرستار کودک را حضوری ببینند یک تماس تلفنی سریع با او داشته باشند یا در سفیر آرامش با آن ملاقات کنند. بعضی دیگر از طریق اسکایپ یا فیسبوک تماس تصویری می­گیرند. بعضی هم بلافاصله به طور حضوری مراقب را می­بینند.

    پرستار کودک باید در مورد مصاحبه کننده تحقیق کند

    اگر مراقب با یک شرکت مصاحبه دارد، بهتر است که در مورد سابقه­ ی آن شرکت تحقیق کند. شرکت­‌ها وب سایت­ هایی دارند که این کار را برای مراقب آسان می­کند. اما در صورتی که پرستار کودک با یک شخص مصاحبه دارد کار او کمی سخت‌­تر است.

    پرستار کودک باید در مورد مصاحبه کننده
    اگر پرستار با یک شرکت مصاحبه دارد، بهتر است که در مورد سابقه­ شرکت تحقیق کند.

    کارهای دیگری هستند که پرستار کودک می تواند برای شناخت بهتر والدین انجام دهد. گام اول پرسش از دوستان و آشنایانی است که آن­ها را می­شناسند. مگر این­که فردی با دیدن تبلیغات آنلاین پرستار کودک او را یافته و احتمالا  به خانواده­ای که پرستار کودک می­خواهد معرفی کرده باشد.

    باید نکات زیر را در مورد والدین کودک بداند:

    • آیا در رابطه با پرستار کودک جدی و سخت­گیر هستند؟
    • چه چیزهایی برای آن­ها مهم است؟
    • چه نوع تفریح­ها و سرگرمی­هایی دارند؟

    اگراو و طرف مصاحبه کننده در شبکه ­های اجتماعی مثل فیسبوک یک دوست مشترک داشته باشند،مراقب می­تواند از این دوست مشترک اطلاعاتی را به دست آورد. بهتر است که قبل از این­که فرد مصاحبه کننده را ببیند، تصویری از او را در ذهن خود داشته باشد.

    می­تواند همه­ ی چیزهایی که والدین کودکان می­پسندد را یاد بگیرد و از آن­ها در مصاحبه اش کند. اما این کار ممکن است برای والدین کودک عجیب به نظر بیاید و آن­ها متوجه می­شوند که مراقب برای این شغل کمین کرده است. اما یک پرستار کودک کار بلد تنها با گفتن یک الی دو نکته نشان می دهد که با آن­ها وجه اشتراک های زیادی دارد.

    مصاحبه تلفنی با شخصی که می خواهد از کودک مراقبت کند

    چگونگی آماده شدن یک پرستار کودک برای مصاحبه به نوع  آن مصاحبه بستگی دارد. اگر مصاحبه به صورت تلفنی باشد، باید آماده باشد و از پنج تا ده دقیقه قبل از تماس والدین کودک منتظرتماس آن­ها بماند. باید یک اتاق ساکت را انتخاب کند تا کسی یا چیزی مزاحمت ایجاد نکند. بهتر است از قبل یک قلم و کاغذ آماده کند تا بتواند زمان و مکان قرار ملاقات­های بعدی را یادداشت کند.

    مصاحبه تلفنی با شخصی که می خواهد از کودک مراقبت کند
    اگر مصاحبه به صورت تلفنی باشد، باید آماده باشد و قبل از تماس والدین کودک منتظر بماند.

    مصاحبه تلفنی از این جهت خوب است که لازم نیست او از خانه خارج شود و برای مصاحبه به مکان دیگری برود. در مصاحبه تلفنی هیچ نیازی به پوشیدن لباس مناسب ندارد. با این­حال مصاحبه تلفنی یک نقص هم دارد، این­که والدین کودک نمی­توانند پرستار کودک را ببینند. آن­ها تنها صدای او را می­شنوند و نمی­توانند حالات و زبان بدن پرستار کودک را ­بینند تا براساس آن نظر بدهند. به همین دلیل است که او نباید پشت تلفن از سخنان طعنه­آمیز استفاده کند، زیرا ممکن است برای والدین کودک سوء تفاهم پیش بیاید. مراقب باید تلاش کند حین مصاحبه تلفنی مثبت و بشاش به نظر برسد.

    مصاحبه تصویری با ایشان

    اگر مصاحبه با پرستار کودک به صورت تصویری باشد ، ترکیبی از یک مصاحبه تلفنی و یک مصاحبه حضوری پیش می­آید. از آن­جا که والدین کودک می­توانند پرستار کودک را ببینند، بهتر است پرستار کودک سعی کند لباس مناسبی را انتخاب کند، درست همان­طور که برای  یک مصاحبه حضوری لباس می­پوشد.

    بهتر است یک مکان ساکت و روشن را درنظربگیرد تا کسی یا چیزی ایجاد مزاحمت نکند. باید مکانی با پشت زمینه خنثی را برای مصاحبه انتخاب کند تا چیزی پشت سر او باعث حواس­پرتی برای والدین کودک نشود. لازم است از قبل آماده باشد تا بتواند به موقع به تماس والدین کودک پاسخ دهد.

    پیشنهاد مقاله: مراقبت از کودک نوپا توسط شخصی که استخدام می‌کنید

     بهتر است درزمان برقراری تماس تصویری دوربین را مستقیما روبروی صورت خود تنظیم کند، پایین گرفتن دوربین ظاهر جذابی برای پرستار کودک ایجاد نمی­کند.

    اگر یک کامپیوتر مجهز به دوربین داشته باشد، می­تواند برای برقراری تماس تصویری به جای تلفن همراه از آن استفاده کند. احتمالا دوربین کامپیوتر کیفیت بهتری نسبت به تلفن همراه دارد، همچنین لزومی ندارد حین تماس با کامپیوتر زیاد نگران قطع شدن ارتباط باشد، زیرا احتمال به وجود آمدن مشکل اینترنتی در کامپیوتر نسبت به تلفن همراه کمتر است. 

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان