درخواست پرستار | مشاوره رایگان

چگونه مراقب سالمند شوم؟

چگونگی پرستار سالمند شدن

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار سالمند، همانطور که از نام آن مشخص است، پرستاری است که به صورت ویژه برای مراقبت از سالمندان آموزش دیده و کسب تجربه کرده است. حال می‌تواند این آموزش ها به صورت آکادمیک باشد و یا به صورت دوره ای و تحت نظر مراکز معتبر مانند فنی و حرفه ای و یا مراکز دارای صلاحیت مراقبت از سالمند شغل حساسی است زیرا به دانش و تجربه کافی جهت این کار نیاز است. شما می‌توانید به جمله می خواهم پرستار سالمند شوم حیات بدهید.

    پرستار سالمند چه کاری انجام می دهد؟

    پرستار سالمند با سالمندان سر و کار دارد، از سالمند مراقبت می‌کند و علائم حیاتی او را تحت نظر می‌گیرد؛ پرستار سالمند تلاش می‌کند تا سلامت جسمی، روحی و ذهنی سالمند را حفظ کرده و در صورت بروز بیماری، روند درمان را تسهیل کند. پرستار سالمند می‌تواند به صورت خصوصی در کنار سالمندان بوده و یا در مراکز پرستار سالمندی، سرای سالمندان، مراکز توانبخشی و دیگر ارگان های مربوطه به کار مشغول شود. برای تصاحب شغل پرستار سالمند در منزل، برخی مدارک و مهارت‌های مورد نیاز وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز، گواهینامه یا مدرک تحصیلی معتبر در حوزه پرستاری است؛ علاوه بر آن، اخذ مدرک‌های مرتبط با مراقبت و بهداشت سالمندان، مانند دوره‌های آموزشی در حوزه مراقبت و کنترل عفونت، دستورات امداد و نجات، مدیریت داروها و تغذیه سالمندان نیز مفید است.

    چگونه پرستار سالمند شویم
    پرستار سالمند به صورت ویژه برای مراقبت از سالمندان آموزش دیده و کسب تجربه کرده است.

    داشتن مهارت‌های ارتباطی و فنی مانند توانایی ارائه مراقبت‌های پزشکی، نگهداری صحیح و تخصصی بر روی تجهیزات پزشکی، تشخیص نشانه‌های علائم بیماری و مهارت در ارائه اولین کمک نیز برای پرستاران سالمند حائز اهمیت است. مهمترین امر در این زمینه این است که پرستار سالمند باید به روز باشد و با آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی مرتبط با سالمندان آشنا باشد. این مهارت‌ها و مدارک، معیارهای اساسی برای اشتغال به عنوان پرستار سالمند در منزل محسوب می‌شوند.

    پیشنهاد مقاله: راهنمای انتخاب پرستار سالمند

    مدارک های مهم برای اشتغال به عنوان پرستار سالمند در منزل

    مهارت‌ها و مدارک، معیارهای اساسی برای اشتغال به عنوان پرستار سالمند در منزل مانند:

    1. اخذ مدرک دانشگاهی
    2. قبولی در آزمون
    3. اخذ مدرک کارشناسی ارشد
    4. کسب تجربه
    5. اخذ مجوز کار

    در ادامه به توضیح کامل‌تری به هریک از موارد گفته شده در نوشته بالا می‌پردازیم.

    اخذ مدرک دانشگاهی

    پرستار سالمند ابتدا باید در رشته پرستاری تحصیل کرده و دوره های عمومی پرستاری را بگذراند. برخی اوقات او می‌خواهد در سطح های پائین‌تر کاری فعالیت داشته باشد مانند بهیاری، کمک بهیاری در اینجا او باید دوره های مربوطه را سپری نماید و کسب تجربه لازم را در این زمنیه داشته باشد تا بتواند به ارائه خدمات به سالمند بپردازد، گاهی اوقات این نگهداری تا سطح استحمام و مراقبت فیزیکی از فرد سالخورده تنزل پیدا می‌نماید که می‌تواند با داشتن برگه صلاحیت و اخذ آموزش های ایمنی و نیمه تخصصی این فعالیت ها را نیز انجام دهد.

    قبولی در آزمون

    پرستار سالمند باید برای تبدیل شدن به یک پرستار رسمی، آزمون آن را با قبولی پشت سر بگذارد. جهت پرستاری از سالمندان بیمار که تحت نظر نسخه معتبر پزشکی هستند او می‌بایستی آزمون مرتبط با آن را سپری نماید و سپس پس از گذراندن این امتحان وارد این حرفه شود.

    این امر برای تمامی افرادی که می خواهند پرستار سالمند شوند صدق نمی‌نماید و صرفا افرادی که می‌خواهند به پرستاری از سالمند بیمار و یا به صورت تخصصی فعالیت نمایند صادق است.

    اخذ مدرک کارشناسی ارشد

    یکی از روش های تبدیل شدن به پرستار سالمند، ادامه تحصیل و  اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری است. با اخذ این مدرک و گذراندن دوره های مربوطه، پرستار سالمند آمادگی حداقلی برای شروع کار را به دست می آورد.

    اهمیت سابقه کاری در نگهداری و مراقبت از سالمندان
    یکی از روش های تبدیل شدن به پرستار سالمند، ادامه تحصیل در رشته پرستاری است.

    گذراندن تحصیلات در مقطع تحصیلات تکمیلی می‌تواند دانش تئوری پرستار را بالاتر ببرد

    باید به این نکته توجه کرد که گذراندن تحصیلات در مقطع تحصیلات تکمیلی می‌تواند دانش تئوری پرستار را بالاتر ببرد و در مواقع حساس به او کمک نماید تا بهترین تصمیم را اتخاذ نماید در صورت اخذ چنین مدرکی خانواده و پرستار هر دو خیالشان راحت تر است.

    کسب تجربه

    پرستار سالمند باید برای درک بهتر مسئولیت‌ها، تجربه حضوری را به دست بیاورد و به صورت عملی، مراقبت از سالمندان را تمرین کند. با افزایش جمعیت سالمندان، تقاضا برای کار مراقبت از آنها و پرستار سالمند روز به روز در حال افزایش است. بنابراین، زمینه مناسبی برای کار پرستار سالمند فراهم شده است.

    بدون داشتن تجربه کافی شما هر چه قدر درجه مدرک تحصیلی خود را افزایش دهید سودمند نیست لذا فعالیت های درمانی بیشتر به تبحر و تجربه فردی مرتبط می‌شود تا دانش تئوری پس از این که تجربه خود را افزایش می‌دهید خوشحال باشید.

    اخذ مجوز کار

    بر اساس آمارها در آمریکا، نه تنها برای او دارای مجوز کار تقاضای زیادی وجود دارد، بلکه حقوق و دستمزد این پرستاران نیز رقم قابل توجهی است. بنابراین، گرفتن مجوز کار مراقبت از سالمندان برای پرستار سالمند موضوع مهمی خواهد بود.

    پرستار سالمند در چه دوره های جانبی دیگری می تواند شرکت کند؟

    دوره های جانبی دیگری وجود دارند که اگر شما هم این جمله را تکرار می‌نمائید که می خواهم پرستار سالمند شوم می‌توانید با حضور در آنها در کنار کسب مهارت، تجربه و تخصص را نیز به دست بیاورد. دوره های آموزشی کمک های اولیه، توانبخشی، مراقب از بیماری های خاص، مواجهه با اعتیاد و غیره از جمله دوره های پیشنهادی دیگر برای پرستار سالمند هستند. داشتن صلاحیت ها و تخصص های مختلف، اعتبار کار مراقب را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

    سخن پایانی

    در ایران آژانس های پرستاری خدمات پرستاری در منزل را ارائه می‌دهند که به با داشتن مجوز های قانونی لازم می‌توانند پرستاران دارای صلاحیت را پس از استعلام مدارک آنها اعزام نماید سفیر آرامش یکی از آنها است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان