درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مفهوم پرستار بیمار سالمند چیست و چگونه انتخاب می شود؟

پرستار بیمار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پرستار سالمند ، با افزایش روز افزون خدمات بهداشتی و درمانی کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای در حال توسعه نرخ امید به زندگی افراد بیشتر و بیشتر خواهد شد، همین امر سبب افزایش نرخ سالمندی کشورهای گوناگون می شود از این رو همواره کلمه سالمندی اجین شده با کلمه بیماری سالمندان می باشد.

    عملکرد تمامی قسمت های بدن انسان طول زمان و با شروع دوره سالمندی و کهنسالی ممکن است با اختلال مواجه شود ، چنین سالمندی برای اینکه از زندگی خود مانند گذشته لذت ببرد نیازمند پرستاری ، مراقبت و نگهداری خواهد بود پرستار بیمار سالمند می تواند فردی از خانواده همان سالمند انتخاب شود به نحوی که این شخص آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشد زندگی با سالمندان نیازمند درک صحیح تمامی رفتار ها ، نیاز ها و خواسته های ایشان است. می توان این واقعیت را درک کرد که زندگی با سالمند بیمار می تواند خیلی حساس و در عین حال حیاتی باشد .

    پرستار بیمار سالمند چه کسی است :

    همانگونه که در بالا نیز ذکر شد پرستار بیمار سالمند می تواند یک نفر از خود همان خانواده سالمند باشد و یا یک فردی با تجربه و تحصیلات مرتبط در زمینه پرستاری بیمار ، پرستار سالمند و یا بهیار و کمک بهیار باشد ( در شرایط حاد تر ). خدماتی که اینگونه پرستاران ارائه می دهند.

    مراقبت از سالمندان در فصل سرما
    افراد در نرخ سالمندی رفتاری مشابه رفتار کودکانه از خود بروز می دهند.

    عبارت اند از خدمات درمانی جهت سالمند ، خدمات مراقبتی و نگهداری ، خدمات نرسینگ و … اما نیاز واقعی سالمندان مخصوصا بیمار سالمند می توان در یک جمله خلاصه نمود که همان احساس نیاز شدید به داشتن یک همراه و همدم است. افراد در نرخ سالمندی رفتاری مشابه رفتار کودکانه از خود بروز می دهند که احساس نیاز آنها را به توجه برای ما علنی میکند ما نیز می بایستی به این رفتار آنها پاسخ داده و نیاز عاطفی آنها را بر طرف سازیم .

    پیشنهاد مقاله: نکات مهم برای ارتباط گیری پرستار سالمند با بیمار سالمند

    انتخاب پرستار بیمار

    انتخاب یک پرستار مستلزم دارا بودن اطلاعاتی در رابطه با سوابق کاری ایشان ، سوابق زندگی و همچنین اطلاعاتی در رابطه میزان مهارت و تخصص این افراد است از این انتخاب اینگونه افراد را به می توان به مراکزی که دارای مجوز های مربوطه از ارگان های مرتبط می باشند واگذار کرد از طرفی اگر خودتان مایل به پرستاری از سالمندتان هستید می توانید با فراگیری اصول کلی در نگهداری ، مراقبت و پرستاری از سالمند کمک شایانی به فرد سالخورده بنمائید. تدوین شده در سفیر آرامش

    سخن پایانی

    نکتاتی که در ادامه به بررسی مقاله‌ای در مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش به آن­‌ها پرداختیم ممکن است زمان­بر به نظر برسند، اما می‌توانند نتایج طولانی مدت قابل توجهی ارائه دهند و به پرستار سالمند به نحو شایانی در انجام مسئولیت­‌هایش کمک کنند. یک پرستار کاربلد و متخصص می‌تواند با برقراری یک رابطه موثر با سالمند و مدیریت رفتارش با بیمار سالمند، نقش خیلی مثبتی در تحکیم روحیه سالند داشته باشد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان