درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مراقبت پرستار کودک از یک کودک بیمار اصول اولیه

مراقبت پرستار کودک تهیه غذای مناسب برای کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    بیمار شدن کودک برای پرستار کودک بسیار سخت خواهد بود، مراقبت پرستار کودک از کودکی که در بستر بیماری است به هر حال اتفاق خواهد افتاد ، هنگامی که کودک بیمار می شود، زمان آن است که مراقب بیش از پیش به کودک توجه کند. در هنگام بیماری کودک، نکات زیر به نگهدار کودک کمک بسیاری خواهد کرد:

    • محبت کردن به کودک
    • کسب اطمینان از راحتی کودک
    • هیدراته نگه داشتن بدن کودک
    • تهیه غذاهای سالم و مقوی
    • افزایش زمان استراحت
    • مهیا کردن سرگرمی هایی که انرژی زیادی از کودک نمی گیرند
    • پاکیزه نگه داشتن وسایل به منظور جلوگیری از شیوع بیماری
    • کاهش تماس فیزیکی به منظور جلوگیری از بیمار شدن مراقب
    • اجرای دستورات والدین توسط پرستار
    • تقاضای کمک در مواقع ضروری

    محبت کردن به کودک

    محبت کردن بهترین درمان برای کودک است. باید به کودک نشان دهد که چقدر او را دوست دارد و برایش اهمیت قائل است. کافی است او به کودک عشق بورزد تا روند درمانی کودک سرعت چشم گیری بیابد. باید به نیاز های کودک رسیدگی کند و کودک نیز قدر دان این محبت ها و صبوری های پرستار کودک خواهد بود.

    نگهداری و مراقبت از کودکان
    محبت کردن بهترین درمان برای کودک است.

    موضوع مهم دیگر برای مراقبت پرستار کودک ، مطلع نگه داشتن کودک است. اگر لازم است که او برای مدتی (مثلا چند دقیقه) کودک را تنها بگذارد، بهتر است به او بگوید و کودک را در جریان زمان بازگشتش قرار دهد. آگاه بودن کودک از اینکه مراقب در همین نزدیکی است، آرامش را برای او حفظ می کند.

    باید در حین محبت کردن به کودک، احساس خوب و خاص بودن را برای کودک به وجود بیاورد.

    پیشنهاد مقاله: مراقبت از کودک بیمار در بستر

    مراقبت پرستار کودک کسب اطمینان از راحتی کودک

    برای شروع این مورد، باید دمای خانه را متعادل نگه دارد. اگر هوا سرد است،او باید دمای خانه را با وسایل گرم کننده بالا ببرد. اما اگر هوا گرم است، بهتر است که مراقب با باز کردن پنجره ها دمای هوا را کنترل کند. چرا که هوای تازه تاثیر بهتری نسبت به کولر ها خواهد داشت.

    پرستار کودک باید اطمینان حاصل کند که لباس کودک نرم و راحت است. پیژامه ها لباس های راحتی هستند. در مرحله بعد، باید جای مناسبی را برای استراحت کودک در نظر بگیرد. همچنین باید به یاد داشته باشد که جا، متکا و رو انداز مناسب نیز در راحتی کودک بسیار موثر خواهد بود.

    استفاده از مایعات برای جلوگیری از دهیتراته شدن بدن کودک

    پرستار کودک همیشه باید آب را برای کودک فراهم کرده و کودک را به خوردن آن تشویق کند. همچنین می تواند به منظور تامین نیاز به پروتئین بدن کودک، از شیر استفاده کند. بهتر است که مراقب شیر را گرم کرده و کمی با پودر کاکائو به آن طعم دهد. چای سبز نیز می تواند کودک را آرام کند.

    جلوگیری از دهیتراته شدن بدن کودک
    به منظور تامین نیاز به پروتئین بدن کودک، از شیر استفاده کنید.

    ترکیب چند نوشیدنی باهم و ساخت یک معجون درمانی  جهت مراقبت پرستار کودک می تواند جذاب باشد و راحت تر نوشیدنی ها را بنوشد. در کنار این نکات، باید به یاد داشته باشد که نوشیدنی های دارای قند باعث کند شدن روند درمان بیماری کودک خواهد شد. بنابراین، او نباید نوشیدنی های قند دار را در دوران بیماری به کودک بدهد.

    مراقبت پرستار کودک تهیه غذای مناسب برای کودک

    بهترین غذایی که پرستار کودک می تواند در دوران بیماری کودک برای او مهیا کند، همان سوپ سنتی مرغ و سبزیجات است که در آن مقادیر زیادی ویتامین، پروتئین و دیگر مواد مغذی وجود دارد. همچنین می تواند با اضافه کردن سیر به غذا، قدرت مبارزه با بیماری را در بدن کودک افزایش دهد.

    استفاده از عسل در برنامه غذایی نیز نکته دیگری است که پرستار کودک می تواند به منظور درمان عفونت گلوی کودک در نظر بگیرد. اما او باید به یاد داشته باشد که هرگز نباید عسل را به کودک زیر یک سال بدهد چرا که احتمال مسمومیت در این سن وجود دارد.

    در مورد کودکی که کم اشتها است و میل کمی به غذا دارد، مراقب می تواند با روش های سرگرم کننده کودک را به خوردن غذا تشویق کند. برای مثال می تواند شکل حیوانات را در غذا به وجود بیاورد تا غذا برای کودک جذاب شود. این موضوع باعث افزایش صمیمیت پرستار کودک و کودک نیز می شود.

    کودک بیمار باید به خوبی استراحت کند

    پرستار کودک باید شرایط مناسب برای استراحت کودک بیمار را فراهم کند. پرستار کودک باید به کودک اجازه دهد که هر زمان و  هر قدر که می خواهد بخوابد. چرا که بدن کودک در این شرایط به استراحت بیشتری نیاز دارد و پرستار کودک باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. پرستار کودک همچنین باید محیط خانه را آرام و ساکت نگه دارد تا کودک خواب راحتی داشته باشد.

    در راستای مراقبت پرستار کودک او میبایستی روند بهبود کودک را زیر نظر داشته باشد. هنگامی که کودک رو به بهبود است، انرژی او باز خواهد گشت و پرستار کودک متوجه این موضوع خواهد شد. این مطلب ادامه دارد توسط مرکز پرستاری سفیر آرامش اضافه خواهد شد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان