درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مراقبت از کودک نوپا توسط شخصی که استخدام می‌کنید

مراقبت های یک پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    کودک نو پا، کودکی با سنین بین 12 تا 36 ماه بوده که همانطور از نام آن مشخص است، به کودکی گفته می‌شود که به تازگی شروع به راه رفتن کرده است. پرستار کودک برای مراقبت از کودکان نوپا، با چالش های خاصی روبروست. کودک به تازگی توانایی راه رفتن پیدا کرده و یک جهش جسمی و روحی را تجربه می‌کند.

    پرستاری کودک نوپا توسط شخصی که استخدام می‌کنید، به معنای اعتماد و اطمینان در قبال شخصی است که مسئولیت مراقبت از کودک را بر عهده دارد. در انتخاب و استخدام یک نفر برای مراقبت از کودک نوپا

    باید به چندین عامل توجه کنید:

    1. تجربه و تحصیلات
    2. رفتار و روابط
    3. گواهینامه و مدرک 
    4. مصاحبه با مراجع قبلی
    5. آموزش پذیری

    در ادامه به توضیح کامل تری از می‌پردازیم.

    مراقبت های یک پرستار کودک
    کودک نوپا به کودکی گفته می‌شود که به تازگی شروع به راه رفتن کرده است.

    1. تجربه و تحصیلات

    بررسی سوابق کاری و تحصیلات شخص مورد نظر در زمینه مراقبت از کودکان، به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید آیا او دارای مهارت‌های لازم برای مراقبت از کودکان است یا خیر. 

    2. رفتار و روابط

    در هنگام مصاحبه با شخص قصد استخدام شده، به رفتار و روابطش با دیگران توجه کنید. چگونگی برخورد با شما و همچنین با کودکان، نشان‌دهنده صبر، دلسوزی و تعامل مثبت شخص است.

    3. گواهی‌نامه‌ها و مدارک

    بررسی مدارک و گواهی‌نامه‌هایی که شخص قصد استخدام شده دارد، نشان دهنده تمایل او به پیشرفت و به روز بودن در زمینه مراقبت از کودکان است. 

    4. مصاحبه با مراجع قبلی

    صحبت با افرادی که قبلاً با شخص قصد استخدام شده همکاری کرده‌اند، به شما اطلاعات بیشتری درباره عملکرد و رفتار او در زمینه مراقبت از کودکان خواهد داد.

    5. آموزش‌پذیری

    تحقیق در مورد تمایل شخص به یادگیری و پذیرش نکات جدید در زمینه مراقبت از کودکان، نشان ددهنده رغبت و علاقه او به بهبود خود است.

    پیشنهاد مقاله: بررسی مهارت های ارتباطی پرستار کودک با مادران و کودکان

    مراقبت از کودک نوپا

    کودکان نوپا چالش های خاصی دارند. پرستار کودک باید همانند نوزاد، کودک نوپا را تحت نظر بگیرد و دائما مراقب او باشد. باید بداند که کودکی که بتواند راه برود، دردسر های بیشتری را درست می‌کند. بنابراین، کودک نوپا به حمایت و مراقبت دائمی نیاز دارد.در ادامه از این نوشته، نکاتی در مورد کودکان نوپا را برای مراقبت از او آماده کرده ایم.

    شناخت توانایی های شخصی

    باید پیش از شروع کار مراقبت از یک کودک نوپا، توانایی هایش را بسنجد و ببیند که آیا می‌تواند پرستار کودک نوپا باشد؟ این کار برای یک مراقب تازه کار مناسب نیست. بهتر است که کار خود را با مراقبت از کودکان بزرگتر شروع کند. اگر بتواند از عهده مراقبت از این کودکان، بدون خستگی و چالش های پیچیده بر بیاید، آنگاه می تواند مراقبت از کودکان نوپا را نیز در نظر بگیرد.

    پرستاری از کودک نوپا
    کودک نوپا به حمایت و مراقبت دائمی نیاز دارد.

    باید سوالات دقیق و موشکافانه ای را از والدین بپرسد و ببیند که توقع والدین از پرستار کودک برای مراقبت از کودک نو پایشان چیست. از این طریق، او به خوبی می‌تواند نیازهای آنها را شناسایی کرده و در جهت مرتفع کردن آنها تلاش کند. نکته دیگر این است که شخصی که مراقبت از کودک انجام می‌دهد باید در مورد تعداد و سن کودکان تحت مراقبتش به خوبی مطلع باشد.

    به دست آوردن اطلاعات کلی از کودک

    باید بداند که کودکان نوپا نیازهای خاصی دارند که متفاوت با نیاز های دیگر کودکان است. بنابراین، باید به خوبی نسبت آنها شناخت پیدا کند. اگر پرستار کودک در مورد کودکان نوپا اطلاعاتی ندارد و یا تا به حال از آنها مراقبت نکرده است، می تواند از یک شخص نگهدار باتجربه در این مورد اطلاعات بگیرد. همچنین، دوره های آموزشی نیز برای مراقب وجود دارد که می‌تواند با شرکت در آنها، اطلاعات خوبی را برای نگهداری از کودک با سنین و شرایط مختلف به دست آورد. این مقاله نگارش شده در وبسایت مرکز پزشکی سفیر آرامش می‌باشد و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع از آن پیگرد قانونی دارد.

    سخن پایانی

    در این مقاله از مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش سعی کردیم نکات مهم در چگونگی مراقبت از کودک تازه متولد را به صورت خلاصه و مفید خدمتتان ارائه دهیم، شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مرکز در ارتباط باشید و جهت اعزام پرستار کودک شرایط استخدام پرستار را بدانید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان