درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مراقبت از سالمند توسط پرستار سالمند بررسی شرایط بیمار

نگهداری از سالمند توسط پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مراقبت از سالمند می­ تواند برای پرستار سالمند چالش بر انگیز باشد، خصوصا اگر سالمند از پذیرش کمک مراقب خودداری کند. پرستار سالمند باید دلیل این رفتار سالمند را جویا شده و به طریقی او را تشویق به همکاری کند. یکی از سخت­ ترین چالش ­­های پیش روی پرستار سالمند، خودداری سالمند از پذیرش کمک می ­باشد. در چنین شرایطی این سوال به وجود می آید که پرستار سالمند چگونه می ­تواند به سالمند کمک کند؟

    دلایل خودداری سالمند از پذیرش کمک

      ممکن است سالمند با بحران از دست دادن قدرت بدنی، قدرت ذهنی و استقلال شخصی روبرو بوده، یا به تازگی همسر خود را از دست داده باشد.  گاهی سالمند پذیرفتن کمک های مراقب را  به معنای دخالت در حریم شخصی و تعیین عادت ­های جدید  تلقی می کند. ممکن است سالمند خود را به خاطر وابستگی به کمک دیگران یا به خاطر فشار هایی که به خانواده و دوستان تحمیل کرده است، مقصر بداند و دچار ترس و عصبانیت شده و به خود آسیب بزند.

    پیشنهاد مقاله : پنج ویژگی پرستار سالمند و اهمیت انتخاب آن

    مشکل رفتاری سالمندان و نحوه رسیدگی به آنها توسط پرستار سالمند
    گاهی سالمند پذیرفتن کمک های مراقب را دخالت در حریم شخصی تلقی می کند.

    در بعضی از موارد، سالمند پذیرش کمک پرستار سالمند را نشانه ضعف می داند. به همین دلیل دست به لجبازی  با او زده و در نهایت به مشکلات روحی روانی دچار می شود. ممکن است نگرانی در رابطه با هزینه های مراقبت موجب بروز چنین رفتاری از سوی سالمند باشد. بیماری آلزایمر نیز می­تواند باعث شود که سالمند نیاز خود به دریافت کمک را درک نکند.

    گاهی اوقات او واقعا دلش نمی خواهد که شخص دیگری در منزلش حضور داشته باشد و این یک رفتار ذاتی است که او در طول سالیان عمرش کسب نموده است اسرار به این موضوع فقط دلایل استخدام مراقب را برای او توضیح دهید که به چه دلایل حتی ما مجبور به این کار می شویم .

    توصیه هایی برای مراقبت از سالمند بیمار

    در بعضی از موارد، دکتر معالج می تواند به جای پرستار سالمند در رابطه با مراقبت ­های مورد نیاز سالمند با وی صحبت کند. در صورتی که او متوجه شود که سالمند در مقابل پذیرش کمک از سوی هر شخص یا هر پرستار سالمند مقاومت خواهد کرد، توجه به این نکات ضروری می شود:

    • باید نوع کمک مورد نیاز سالمند را تعیین کند. می­تواند فهرستی از انواع کمک­ های مورد نیاز سالمند تهیه کرده و با توجه به آن بهترین خدمات را برای سالمند فراهم آورد.
    • باید در زمان استراحت خود و سالمند با او به گفت و گو بنشیند. انجام  این کار باعث می­شود که سالمند راحت تر به گفت­ و گو و درد دل با پرستار سالمند بپردازد.
    • باید نسبت به علایق سالمند آگاه باشد. ممکن است سالمند فقط با یکی از اعضای خانواده احساس راحتی کند یا فقط مایل به پذیرش یک نوع خاص از خدمات مراقبت باشد. اگرچه ممکن است پرستار سالمند از عهده پاسخگویی به همه خواسته­ های سالمند برنیاید، اما توجه به این خواسته ها برای او امری ضروریست. وظیفه دارد انتظارات خود از سالمند و تصمیمات وی حین مراقبت را هر چه ساده تر برای او توضیح دهد.

    چرا باید از سالمند بیمار مراقب های ویژه ای انجام دهیم

    مراقبت های ویژه از سالمندان و نگهداری از آن ها
    فرد سالخورده توانایی انجام کار های خود را ندارد و نیازمند مراقبت های ویژه است.

    اگر به این نکته توجه کنیم که فرد سالخورده توانایی انجام کار های عمومی خود را گاها ندارد بنابراین اگر سالمند ما در بستر بیماری باشد می بایستی مراقبت های ویژه ای از او صورت بگیرد. مراقبت از سالمند سالم خود به تنهایی می تواند بسیار چالش بر اگیز باشد چه برسد به پرستاری از سالمندی که در بستر بیماری است شما می بایستی در فواصل زمانی معینی به او دارو هایش را بدهید ، وضعیت جسمانی او را کنترل کنید و همچنین باید بتواند خواسته های او را در حد توان اجرایی کند افرادی هستند که می توانند با داشتن تجربه ، مهارت و همچنین تحصیلات مرتبط به شما در این زمینه کمک نمایند.

    می توانید فردی را به که مدارک مرتبط پرستاری ، بهیاری و یا کمک بهیاری را از مراجعه ذی صلاح دریافت کرده است را استخدام کنید و از او بخواهید بر طبق دستور پزشک معالج سالمند با فرد سالخورده رفتار نماید و از او مراقبت کند ، شما همچنین می توانید آلترناتیو های موثری جهت مراقبت موثر از او در نظر بگیرید دوره های مشخص مراجعه مجدد به پزشک معالج به همراه پرستار سالمند می تواند در این امر بسیار موثر و کار ساز باشد.

    در این مقاله از خدمات پرستاری سفیر آرامش، تمامی نکات مهم مراقبت از سالمند توسط پرستار در منزل بررسی شرایط بیمار را به طور کامل بررسی کردیم. 

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان