درخواست پرستار | مشاوره رایگان

مراقبت از سالمند در کرونا

خشکی دهان در سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا با نحوه مراقبت از سالمند در کرونا آشنایی دارید؟ با توجه به شیوع و گسترش بیماری همه گیر کرونا ترس و استرس در افراد سالمند به وجود آمده است، به طور حتم تمام خانواده هایی که دارای سالمند هستند، نگران مراقبت سالمند خود در زمان کرونا خواهند بود،

    با توجه به تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که افراد ۶۰ سال و بالاتر، مخصوصاً کسانی که بیماری های مانند بیماری قلبی، ریوی، دیابت و سرطان دارند، بیشتر از گروه های سنی دیگر به کرونا مبتلا خواهد شد، به همین دلیل مراقبت از سالمند در کرونا اهمیت بسزایی دارد، ما به خانواده ها پیشنهاد می کنیم برای مراقبت از سالمند خود در کرونا از خدمات پرستار در منزل کمک بگیرند، آنها می توانند برای استخدام پرستار در منزل به مرکز پرستاری معتبر سفیر آرامش مراجعه کنند و بهترین پرستار را برای مراقبت از عزیز خود استخدام کنند، در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

    مراقبت از سالمند در کرونا
    سالمندان بیش از هر چیزی، به ارتباط اجتماعی، کمک و داشتن همراه نیازمند هستند.

    پیشنهاد مقاله : مراقبت از سالمندان در خانه؛ وظایف و مسئولیت‌های پرستار سالمند حرفه‌ای

    مراقبت از سالمند در کرونا چگونه انجام خواهد شد؟

    سالمندان بیش از هر چیزی، به ارتباط اجتماعی، کمک و داشتن همراه نیازمند هستند. پرستار سالمند در منزل مخصوصاً در این شرایط سخت بهترین گزینه برای مراقبت از سالمند است، اکثر خانواده‌ ها نگران عزیزانی هستند که دور از آنها زندگی می کنند، به همین دلیل اکثراً دچار اضطراب بوده زیرا سالمندان نمی توانند کارهای خود را از قبیل خرید، نظافت منزل، تهیه دارو و‌‌‌… انجام بدهند، با توجه به شروع کرونا وضعیت سلامتی آنان به خطر خواهد افتاد.  مراقبت از سالمند در دوران کرونا عبارتند از:

    حمایت اجتماعی

    خانواده ها باید از طریق تماس تلفنی مرتباً وضعیت آنها را بررسی کنند، دائما با پرستار در ارتباط باشند، پرستار سالمند باید برای آنها غذا تهیه کند و ظرف آنها را با مواد ضدعفونی شست و شو دهد.

    رعایت نظافت

    یکی از مهمترین نکاتی که پرستار سالمند باید به آن اهمیت دهد، جلوگیری از آلوده شدن خود به بیماری است، باید با رعایت اصول زیر احتمال ابتلای خود به بیماری کرونا را کاهش دهد:

    پرستار سالمند باید از رفتن به مکان های پر جمعیت خودکاری کند.

    دستان خود را به مدت ۲۰ ثانیه قبل و بعد از مراقبت از سالمند، تهیه غذا و استفاده از سرویس بهداشتی با آب و صابون شست و شو دهد، پرستار باید از نزدیک کردن دست خود به صورت جلوگیری کند.

    رعایت فاصله اجتماعی

    یکی از نکات حائز اهمیت برای مراقبت از سالمند در کرونا محدود کردن ملاقات های حضوری می باشد، اما این کار برای سالمندان که اکثر وقت خود را با دوستان و اعضای خانواده می گذرانند، دشوار می باشد. شایان ذکر است که رعایت فاصله اجتماعی به معنای تنهایی نمی باشد، مراقب یا پرستار سالمند باید افراد مسن را ایمن نگه دارد.

    ویزیت های غیر ضروری پزشک را به حداقل برسانید

    برای به خطر نیفتادن سالمند، باید ویزیت های غیر ضروری پزشک را به تعویق انداخت، پیشنهاد می‌شود، معاینه سالانه و سایر ویزیت های پزشکی که غیر ضروری هستند را به تعویق بیفتد، برای این کار می توانید از خدمات پزشک در منزل استفاده کرد و یا با استفاده از تماس تصویری با پزشک معالج ارتباط برقرار کرد. پرستار در منزل می تواند با استفاده از اطلاعاتی که فرا گرفته است، وضعیت سالمند را بررسی کند و در صورت لزوم با پزشک ارتباط برقرار کند

    پر هیز از سفر

    سالمندان باید از سفرهای غیر ضروری، سفرهای دریایی مخصوصاً سفرهایی که باعث قرار گرفتن آنها در ازدحام جمعیت می شود کناره‌گیری کنند. پرستار سالمند که وظیفه نگهداری از سالمند در کرونا را به عهده گرفته است، باید از رفتن به مکان های شلوغ و یا سفر پرهیز کند.

    استفاده از ماسک و دستکش

    همانطور که می ‌دانید ویروس کرونا از طریق ارتباط مستقیم و راه های تنفسی انتقال می یابد، به همین دلیل در صورتی که سالمند به هر دلیلی مجبور است، به بیرون از منزل برود، باید از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده استفاده کند. همچنین فردی که مسئولیت نگهداری از سالمند را به عهده گرفته است، باید به طور صحیح اصول بهداشتی را رعایت کند.

    خلاصه

    با توجه به افزایش مشغله های کاری امروزه اکثر خانواده ها قادر به نگهداری از سالمند در زمان کرونا نیستند و یا سالمندان به دور از منزل آنان زندگی می کنند، به همین دلیل می توانند به مرکز پرستاری سفیر آرامش مراجعه کنند و با تجربه ترین پرستار را برای نگهداری از سالمند خود استخدام کنند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان