درخواست پرستار | مشاوره رایگان

علائم حمله قلبی در زنان چیست؟

علائم حمله قلبی در زنان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا میدانید علائم حمله قلبی در زنان چیست؟ هنگامی که جریان خون قطع یا کم شود حمله قلبی که تهدید کننده حیات بشر است رخ می دهد، اگر افراد علائم حمله قلبی در زنان را بدانند، می ‌توانند به فردی که دچار حمله ی قلبی شده است، کمک کنند ما به شما توصیه می کنیم، از خدمات پرستار در منزل استفاده کنید، تا در صورت رخ دادن حمله قلبی در زنان این افراد اقدامات لازم را انجام دهند، تا شخص بیمار را نجات دهند، در ادامه مطالب به اطلاعات بیشتری در این باره بیان شده است.

    علائم حمله قلبی در زنان و نحوه بروز مشکل چگونه است؟

    به طور معمول حمله قلبی باعث مرگ بیشتر زنان نسبت به مردان خواهد شد، شاید یکی از مهم ترین دلایل این امر متفاوت بودن علائم حمله قلبی در بین زنان و مردان باشد، به طور معمول حمله قلبی در زنان علائم گوناگونی دارد که به آن حمله قلبی خاموش گفته می شود.در ادامه چند مورد از علائم حمله قلبی در زنان بیان شده است.

    علائم حمله قلبی در زنان
    علائم حمله قلبی در زنان و نحوه بروز مشکل چگونه است؟

    پیشنهاد مقاله : تاکیکاردی در کودکان را بشناسیم

    نشانه های حمله قلبی درد قفسه سینه

    اکثر زنان درد قفسه سینه را به طور ناگهانی حس خواهند کرد، طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است، که زنان علائم حمله قلبی را از چندین هفته قبل از شروع حمله قلبی در خود خواهند داشت.

    خستگی بیش از اندازه و غیر معمول

    به طور معمول زنان چند هفته قبل از حمله قلبی خستگی غیر طبیعی خواهند داشت. افراد در این حالت با انجام فعالیت های معمولی نیز دچار خستگی می شوند.

    ضعف

    یکی از علائم مهم این بیماری احساس ضعف و بی حالی است که امکان دارد با علائم زیر همراه باشد:

    • حساسیت به نور
    •  بیهوش شدن
    •  عصبانیت
    •  گیجی

    تنگی نفس

    زنان در زمان حمله قلبی احتمال دارد دچار تنگی نفس و سخت نفس کشیدن همراه با خستگی و ضعف باشند، که از دیگر علائم حمله قلبی در زنان  است .برخی از زنان امکان دارد در زمانی که دراز کشیده اند، دچار تنگی نفس شوند و در زمانی که می نشینند تنگی نفس در آن ها قطع شود.

    تعریق

    یکی دیگر از علائم حمله قلبی در زنان  عرق کردن بدون دلیل بدن می باشد، که احساس لرزش و سرما نیز از علائم حمله قلبی محسوب می شود.

    درد در قسمت فوقانی بدن

    به طور معمول این نشانه شایعه بوده و امکان دارد به علت آسیب رسیدن به عضلات شکم باشد. برخی از نواحی بدن که امکان دارد در آنها درد احساس شود عبارتند از:

    • بازو
    • گردن
    • قسمت بالای کمر
    •   فک

    پریدن ناگهانی از خواب

    اگر در زمان حمله قلبی زنان در رختخواب خود باشند، به طور ناگهانی از خواب می پرند. یکی دیگر از نشانه های حمله قلبی از خواب پریدن به طور ناگهانی و سخت به خواب رفتن است.

    مشکلات شکمی

    امکان دارد برخی از زنان قبل از حمله قلبی احساس درد در شکم و معده خود داشته باشند.

    روش های پیشگیری از حمله قلبی در زنان

    برای جلوگیری از حمله قلبی و  علائم حمله قلبی در زنان  باید تمام غذاهای چرب و حاوی کلسترول مصرف نشود، خانم ها باید غذاهای فرآوری ‌شده، شکر چربی‌ های ترانس دار و کربوهیدرات های تصفیه شده را مصرف نکنند.

    یکی از مهم ترین نکات درباره بیماری های قلبی مربوط به هیدراته بودن بدن می باشد، طی مطالعات انجام شده زنانی که بیشتر از ۵ لیوان آب در روز مصرف می ‌کنند از افرادی که کمتر از دو لیوان آب می نوشند کمتر دچار حمله قلبی خواهد شد.

    زنان باید توجه داشته باشند با توجه به تغذیه سالمی که دارند حداقل ۲ الی ۵ ساعت در هفته ورزش داشته باشند. پرستار بیمار می تواند در انجام فعالیت های روزانه شخص بیمار را تشویق کند.

    یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی قلب و سایر قسمت های بدن خواهد گذاشت، سیگار کشیدن است، لازم به ذکر است که افرادی که در طول زندگی خود به صورت مستقیم با دود سیگار در ارتباط هستند، بیشتر به حمله قلبی  مبتلا می‌ شوند، اگر زنان سیگار می کشند برای سلامت قلب خود باید این عادت را ترک کنند.

    خانواده ها می توانند برای پیشگیری از علائم حمله قلبی در زنان پرستار بیمار در منزل را استخدام کنند،  سفیر آرامش یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری است که پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار را به منازل شخصی اعزام می کند، شما می توانید برای بهره مندی از خدمات این مجموعه به صورت حضوری و غیر حضوری با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان