درخواست پرستار | مشاوره رایگان

روش محاسبه دستمزد مراقب سالمند در منزل

قیمت خدمات پرستاری سالمند در منزل

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    برخی از سالمندان با توجه به مشکلاتی که دارند ممکن است به صورت روزانه نیاز به مراقبت داشته باشند. یک پرستار در منزل درک زیادی از سالمندان و نیازهای آنان دارد و می‌تواند به صورت روزانه یا شبانه روزی از آنان مراقبت کند. اما با شرایط اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد، ممکن است پرداخت هزینه‌ها برای همه افراد مقدور نباشد. پس بهتر است که عوامل موثر روی تعیین دستمزد پرستار سالمند در منزل را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین و معقول‌ترین دستمزد را تعیین کنیم. در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

    انواع خدمات پرستاری در منزل

    نوع خدمات پرستاری که می‌تواند برای افراد سالمند ارائه شود بستگی به وضعیت هر فرد دارد. به طور کلی خدمات پرستاری در منزل شامل موارد زیر است:

    مراقبت پرستاری

    رایج‌ترین نوع پرستاری در منزل، مراقبت‌های پرستاری است که معمولا توسط پرستارانی انجام می‌شود که اطلاعات و دانش پزشکی داشته باشند.

    محاسبه دستمزد پرستار سالمند
    خدمات موقتی و پاره وقت برای راحتی شما عزیزان می‌باشد.

    وقتی که یک پرستار را استخدام کردید، او با توجه به بیماری و شرایط پزشکی فرد سالمند، برنامه مراقبتی او را تنظیم می‌کند. سپس نسبت به خوردن داروها نظارت می‌کند و کارهایی نظیر اندازه گیری فشار خون، تب، تزریقات و پانسمان را انجام می‌دهد.

    پرستاری تمام وقت

    معمولا سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، به یک پرستار تمام وقت نیاز دارند. این پرستار باید همیشه در کنار سالمند باشد تا بتواند به نیازهای او رسیدگی کند. افراد مبتلا به آلزایمر، افرادی که از نظر حرکتی ناتوان هستند و برخی از اشخاص دیگر از جمله کسانی هستند که به این نوع خدمات نیاز دارند. اغلب پرستاران تمام وقت علاوه بر مراقبت از سالمند، کارهای منزل را هم انجام می‌دهند که این مورد بر دستمزد پرستار سالمند در منزل تاثیرگذار خواهد بود.

    پرستار نیمه وقت

    در این نوع از خدمات پرستاری، معمولا فرد سالمند با اعضای خانواده خود زندگی می‌کنند، اما آن‌ها به دلیل مشغله کاری نمی‌توانند در طول روز از او مراقبت کنند. به همین دلیل، آن‌ها ترجیح می‌دهند که یک پرستار نیمه وقت استخدام کنند تا در زمانی که در خانه نیستند، از فرد سالمند مراقبت کند. این نوع خدمات معمولا نیمه اول روز را شامل می‌شود اما ممکن است برخی پرستاران مجبور باشند که در نیمه دوم روز یعنی شب تا صبح از سالمند مراقبت کنند.

    پرستاری و درمان مشکلات فیزیکی

    این نوع خدمات معمولا به یک فیزیوتراپ اختصاص داده می‌شوند تا با تنظیم یک برنامه به سالمند در بهبود حرکت و تقویت عضلات کمک کند. برخی از بیماران ممکن است پس از آسیب دیدن برای بهبودی و انجام کارها به کمک نیاز داشته باشند. علاوه بر آن، یک کاردرمانگر می‌تواند به فرد دارای ناتوانی کمک کند تا وظایف روزانه مانند حمام کردن، غذا خوردن و لباس پوشیدن را انجام دهد. اگر فرد سالمند دچار اختلالات در گفتار است، می‌توانید از یک گفتار درمانگر برای بهبود او استفاده کنید.

    انتخاب هر یک از این خدمات می‌تواند در تعیین دستمزد پرستار سالمند در منزل تاثیر داشته باشد. هر چه قدر که دستمزد پرستار زیاد باشد، دستمزد او بالاتر خواهد رفت.

    اگرچه شرایط جسمانی، بیماری، ناتوانی و میزان استقلال سالمند مستقیما تعیین کننده نوع خدماتی است که دریافت می‌کند، اما از طرق مختلف می تواند در عین حال که خدمات مورد نیاز برای سالمند فراهم می‌شود دستمزد پرستار و مراقب نیز با توجه به بودجه خانواده تغییر کند. صرفه جویی در هزینه خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل به دلایل مختلف در دوران سالمندی بسیار حائز اهمیت است. از این رو راه کار هایی برای کاهش هزینه وجود دارد که می‌تواند به خانواه و سالمند کمک کند.

    توجه به زمان مورد نیاز برای حضور مراقب و پرستار سالمند

    زمانی که نسبت به استخدام یک پرستار سالمند اقدام می‌کنید باید میزان زمانی که به او نیاز دارید را در نظر بگیرید. اگر به یک پرستار به صورت نیمه وقت نیاز دارید، باید هزینه کمتری بپردازید. بیشتر افراد این گزینه را برای مراقبت از سالمند در نظر می‌گیرند.

    زمان درست برای استخدام پرستار سالمند در خانه
    می‌توان مدت زمانی که مراقب سالمند باید در کنار سالمند باشد را کاهش داد.

    هر چه قدر که پرستار بیشتر در منزل بیمار باقی بماند، کارهای بیشتری را در جهت بهبودی باید انجام دهد. در صورتی که فرد برای کارهای ابتدایی منزل مانند تمیز کردن استخدام شود، باید مدت زمان حضورش در کنار سالمند را به نیمه اول روز اختصاص دهد. پس قبل از شروع کار، بهتر است که برای زمان‌های حضور در کنار سالمند با خانواده او به طور کامل مشورت کنید.

    بیشتر بخوانید :‌ راهنمای انتخاب پرستار سالمند؛ نکات مهم جهت نگهداری و مراقبت

    فاصله مکانی پرستار از سالمند

    اگر خدمات پاره وقت انتخاب شوند، معمولا نیازی به استفاده و زندگی پرستار در کنار فرد سالمند نیست. هر چه قدر محیط زندگی پرستار از سالمند دورتر باشد، دستمزد پرستار سالمند در منزل برای او نیز بالاتر خواهد رفت. این کار به این دلیل است که برخی افراد ترجیح می‌دهند پرستار با سالمند زندگی کند تا میزان رفت و آمد او کاهش پیدا کند.

    اگر با یک شرکت اعزام پرستار همکاری کنید، از هر پرستاری برای شما استفاده نخواهند کرد. آن‌ها در ابتدا لوکیشن و محل زندگی شما را در نظر می‌گیرند. سپس پرستاری را استخدام می‌کند تا در نزدیک‌ترین محله به شما زندگی کند تا هر وقت که سالمند دچار مشکل شد بتواند خودش را برساند. اگر خودتان نسبت به استخدام پرستار اقدام می‌کنید، بهتر است اولین سوال را به مکان زندگی پرستار اختصاص دهید تا ببینید می‌توانید با او همکاری کنید یا خیر. هر چقدر که محل زندگی پرستار دورتر باشد، باید زمان بیشتری را صرف رفت و آمد کند.

    توجه به نیاز سالمند مهم‌تر از دستمزد پرستار سالمند است!

    به عنوان اعضای خانواده سالمند شما باید بیشتر از هر چیز به راحتی و نیاز فرد سالمند توجه کنید تا بتوانید رضایت او را نیز جلب کنید. بسیاری از کسانی که به هزینه و دستمزد پرستار سالمند در منزل بیش از حد اهمیت می‌دهند، معمولا نمی‌توانند پرستار مناسبی پیدا کنند و باید روند آن را به یک مرکز پرستاری بسپارند. مرکز پرستاری سفیر آرامش از مراکزی است که می‌تواند این کار را با کمترین هزینه انجام دهد.

    آیا تجربه کاری می‌تواند در تعیین دستمزد پرستار سالمند در منزل تاثیرگذار باشد؟

    زمانی که نسبت به استخدام یک پرستار اقدام می‌کنید، معمولا سابقه کاری او را در نظر می‌گیرید. بسیاری از افراد تجربه را مهم ترین عامل برای استخدام در نظر می‌گیرند در صورتی که میزان مهارت عامل مناسب‌تری برای استخدام یک پرستار خواهد بود. برخی مواقع ممکن است یک پرستار از تجربه کافی برخوردار باشد اما سالمندان رضایت کامل از خدمات او نداشته باشند.

    هر چقدر که سابقه کاری و تجربه یک پرستار بالانر می‌رود تاثیر مستقیمی روی دستمزد پرستار سالمند در منزل خواهد داشت. رنج درآمد پرستاران تازه کار بسیار کمتر از پرستاران با سابقه و مجرب خواهد بود.

    استخدام پرستار باتجربه و مجرب از سفیر آرامش

    پرستاران سالمند می‌توانند به آنان در زمینه‌های مختلفی کمک کنند. معمولا برخی افراد در دوران سالمندی ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند که زمینه حرکت یا انجام کارهای روزانه را از آنان سلب می‌کند. با توجه یه مشغله‌هایی که اعضای خانواده دارند، استخدام پرستار گزینه خوبی برای مراقبت از آنان خواهد بود. مهم‌ترین عامل در استخدام یک پرستار، دستمزد پرستار سالمند در منزل است که در این مطلب به فاکتورهایی که روی تعیین آن تاثیرگذار است اشاره کردیم. برای دریافت خدمات پرستاری برای سالمندان می‌توانید از سفیر آرامش کمک بگیرید. کافی است با شماره تلفن درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

    سوالات متداول

    آیا پرستاری از سالمندان جز خدمات پر هزینه است؟

    از آن جایی که یک پرستار باید به صورت روزانه از سالمند مراقبت کند پس معمولا دستمزد او بالا خواهد بود.

    چه عوامل بر تعیین دستمزد پرستار تاثیر می‌گذارند؟

    عوامل مانند سن، تجربه، میزان ساعت کاری و نوع خدمت پرستاری می‌توانند در تعیین دستمزد پرستار سالمند در منزل تاثیرگذار باشند.

    هزینه‌ها بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

    معمولا هزینه‌ها بر اساس هر ساعت کاری تعیین می‌شود.

    دستمزد هر پرستار در هر شهر متفاوت است؟

    بله با توجه به هزینه‌های زندگی و میزان رفت و آمد در هر شهر میزان دستمزد متفاوت خواهد بود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    2 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان