درخواست پرستار | مشاوره رایگان

روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی

سالمند مبتلا به افسردگی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا می دانید چه کسی برای پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی مناسب است؟و روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی چیست؟ آیا می دانید پرستار سالمند مبتلا به افسردگی باید دارای چه ویژگی هایی داشته باشد؟ آیا با دلایل افسردگی در سالمندان آشنایی دارید؟ آیا تا کنون سالمند شما به افسردگی مبتلا شده است؟ برای نگهداری از او چه راه کارهایی در نظر داشته اید؟ قبل از این که بخواهیم در مورد پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی بحث کنیم.باید دلایل افسردگی در سالمندان را بدانیم، به صورت کلی یکی از اختلالات شایع که در سالمندان به وجود می ‌آید.

    افسردگی است، که معمولاً در اواخر عمر آن ها به وجود خواهد آمد. اما مهم ترین امر در این باره نحوه پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی است، که در ادامه مطالب سعی داریم شما را با نکات مربوط به روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی آشنا کنیم، تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

    علائم افسردگی در سالمندان و روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی

    هنگامی که افراد سالمند به افسردگی مبتلا می شوند. علاقه خود را برای انجام کارها از دست می دهند. ناامیدی، احساس غم در میان آن ها بالا خواهد رفت. در برخی مواقع احتمال دارد خودکشی کنند. شاید برای تان جالب باشد که بدانید، ۱ تا ۱۵ درصد از افراد مبتلا به افسردگی اقدام به خودکشی کرده اند. این بیماری علائمی دارد که برای پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی باید این موارد شناخته شود، که در ادامه مطالب مهم ترین علائم افسردگی در سالمندان بیان شده است.

    سالمند بدون انرژی و به طور معمول خسته به نظر می آید.برای به خاطر سپردن وقایع و تمرکز کردن مشکل دارد.سالمند مبتلا به افسردگی برای تصمیم گیری یا پیگیری برنامه مشکل دارد.او می خواهد وقت بیشتری را به تنهایی سپری کند. اشتهای سالمند کم یا زیاد می گردد.

    پاسخگویی تلفن نیست.به طرز لباس پوشیدن و سر و وضع خود اهمیت نمی دهد.نسبت به فعالیت ها و کارهای مورد علاقه خود علاقه و شوق و اشتیاق ندارد. از علائم جسمی بدون علت شاکی است. درباره خودکشی سخن می گوید.برای پرستار سالمند  باید با تمام علائم بالا آشنا بود.و روش پرستاری از سالمند افسرده به دقت بیشتری نیاز دارد.تا بتوان به درستی از او نگهداری کرد. و سلامتی او را حفظ کرد.پرا چرا که درمان درمان افسردگی در سالمندان به کمک پرستار امکان پذیر است.

    پیشنهاد مقاله: پرستاری از سالمندان در منزل

    تشخیص افسردگی در سالمندان

    هر سالمند ممکن است در طول زندگی خود دچار افسردگی شود. باید بتوان با روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی درمان کرد. و امکان نگهداری از سالمند افسرده در منزل وجود دارد. این نکته نیز باید ذکر شود که امکان ابتلا به افسردگی در هر گروه سنی وجود دارد. به طور معمول افسردگی در سالمندان زیاد دیده نشده است، زیرا بعضی از علائم افسردگی و علائم مربوط به افزایش سن احتمالاً اشتباه گرفته شده است.

    به این صورت که اگر افسردگی به موقع شناخته نشود و اقدام به درمان آن نگردد امکان ادامه دار شدن آن تا هفته ها، ماه ها و سال ها وجود دارد.

    روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی

    پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی

    بعضی از سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری‌ های شایع  مانند دیابت و آرتروز به افسردگی مبتلا می شوند.  و با روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی  قابل پیشگیری و درمان است.در چنین شرایطی پرستاری از سالمند مبتلا به افسردگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    سالمند باید این نکته را بداند که به طور معمول بیماری های مزمن، درمان قطعی ندارند و امکان دارد در پی ابتلا به این بیماری دچار افسردگی شوند، به همین دلیل در پرستاری از سالمند مبتلا به افسردگی باید پرستار مثل یک پشتیبان برای یاری سالمند همیشه حاضر باشد، تا از بروز افسردگی در سالمندان جلوگیری شود او می تواند از شبکه‌ های اجتماعی و گروه‌ های حمایتی کمک بگیرد و مانع از گوشه گیری و تنهایی سالمند شود.

    پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی برای انجام امور شخصی

    پرستار سالمند باید در کارهای مثل شست و شو و نظافت شخصی همیار سالمند باشد. و با  روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی به خوبی آشنا باشد. و او را برای انجام این کارها تشویق کند، زیرا این تقویت سبب بالا رفتن اعتماد به نفس او خواهد شد. در پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی باید به او نشان دهیم که چگونه می تواند فعالیت خود را که احساس می کند، سخت است را انجام دهد.

    نتیجه گیری روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی

    همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید. یکی از بیماری های شایع در بین سالمندان افسردگی است. که باید از سالمند مبتلا به افسردگی به خوبی مراقبت شود، برای پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی باید با تمام علائم افسردگی آشنا بود و روش پرستاری سالمند مبتلا به افسردگی استفاده کرد. تا بتوان مانند یک همراه در کنار سالمند بود.

    پرستار در منزل سالمند مبتلا به افسردگی باید در انجام فعالیت ‌های شخصی به سالمند کمک کند تا فرد سالمند گوشه گیر نشود.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان