درخواست پرستار | مشاوره رایگان

همه چیز درباره سرماخوردگی نوزاد

علایم سرماخوردگی نوزاد

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    سرماخوردگی یک عفونت ویروسی در بینی و گلوی کودک است. احتقان بینی و آبریزش بینی از علائم اصلی سرماخوردگی هستند. نوزادان به این دلیل که بیشتر مواقع در اطراف کودکان بزرگتر از خود هستند بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می‌گیرند.

    همچنین، نوزادان هنوز در برابر بسیاری از عفونت های شایع ایمنی پیدا نکرده‌اند. در سال اول زندگی، اکثر نوزادان شش تا هشت بار دچار سرماخوردگی می شوند. ساخت و تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد از لحظه تولد شروع می‌شود. قبل از تکمیل نهایی سیستم ایمنی ممکن است بارها به سرماخوردگی مبتلا می‌شود. نوزادانی که شیر مادر میخورند تا حدود شش ماه اول بعد از تولد ایمنی و مصونیت خوبی نسبت به سرماخوردگی دارند. پس از این مدت تعداد بارهای ابتلای کودک به سرما خوردگی بیشتر می‌شود.

    اگر کودک در مهدکودک نگهداری شود، ممکن است حتی بیشتر از این تعداد دچار سرماخوردگی شود. درمان سرماخوردگی در نوزادان شامل تسکین علائم آن‌ها، مانند تامین مایعات، مرطوب نگه داشتن هوا و کمک به باز نگه داشتن مجرای بینی است.

    وقتی که یک نوزاد تازه متولد شده دچار سرماخوردگی شود والدین به شدت نگران می‌شوند. اما این بیماری ها به بدن کمک می‌کنند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و برای مقابله با این نوع ویروس ها مقاومت مناسبی داشته باشد.

    لازم است نوزادان بسیار کوچک پس از مشاهده اولین علائم سرماخوردگی توسط پزشک معاینه شوند تا مشخص شود که کودک مبتلا به کروپ، ذات الریه یا سایر بیماری های جدی‌تر نشده است.

    اولین.سرما.خوردگی.نوزاد
    اولین سرماخوردگی نوزاد بسیار مهم است.

    حقایقی در مورد سرماخوردگی نوزادان

    کودکان معمولاً قبل از اولین سالگرد تولدشان سرماخوردگی های زیادی را تجربه خواهند کرد. علائمی وجود دارد که باید در هنگام ابتلا به سرماخوردگی مراقبت آنها بود و در برخی مواقع باید به پزشک مراجعه کرد. درمان سرماخوردگی نوزاد تازه متولد شده به مراقبت ویژه نیاز دارد اما اغلب مسئله جدی ای نیست و این سه مورد را باید در نوزاد در نظر گرفت.

    • سرماخوردگی ممکن است در هر فصلی از سال و در هر سنی در کودک ایجاد شود.
    • آبریزش بینی ممکن است نشانه اولیه سرماخوردگی در نوزادان تازه متولد شده باشد.
    • نوزادان کمتر از 3 ماه در صورت سرماخوردگی باید به پزشک منتقل شوند.

    علل سرماخوردگی در نوزادان

    سرماخوردگی یک عفونت بینی و گلو (عفونت دستگاه تنفسی فوقانی) است که می تواند توسط یکی از بیش از 200 ویروس ایجاد شود. راینوویروس ها شایع ترین علل سرماخوردگی در نوزادان هستند. ویروس سرماخوردگی از طریق دهان، چشم یا بینی کودک وارد بدن او می شود. هنگامی که توسط یک ویروس آلوده می شود، کودک به طور کلی در برابر آن ویروس ایمن می‌شود.

    اما از آنجایی که بسیاری از ویروس‌ها باعث سرماخوردگی می‌شوند، ممکن است کودک چندین بار در سال و در طول زندگی‌اش بارها سرماخوردگی را تجربه نماید. همچنین، برخی از ویروس ها ایمنی پایدار ایجاد نمی‌کنند.

    روش های آلوده شدن کودک به ویروس سرماخوردگی

    هوا

    وقتی فردی که بیمار است سرفه، عطسه یا صحبت می کند، ممکن است مستقیماً ویروس را به کودک منتقل کند. همچنین دود سیگار و هوای آلوده باعث آلوده شدن کودک به سرماخوردگی می‌شود.

    تماس مستقیم

    فرد مبتلا به سرماخوردگی که دست کودک را لمس می کند، می تواند ویروس سرماخوردگی را به کودک منتقل کند، که ممکن است پس از لمس چشم، بینی یا دهان او آلوده شود.

    سطوح آلوده

    برخی از ویروس ها به مدت دو ساعت یا بیشتر روی سطوح زنده می‌مانند . کودک ممکن است با دست زدن به یک سطح آلوده مانند یک اسباب بازی به ویروس مبتلا شود.

    عوامل زمینه ساز سرماخوردگی در نوزادان

    چند عامل، نوزادان را در معرض خطر بیشتری برای سرماخوردگی قرار می دهد.

    سیستم ایمنی نابالغ

    نوزادان ذاتاً در معرض خطر سرماخوردگی هستند زیرا هنوز در معرض بیشتر ویروس‌هایی که باعث ایجاد آن‌ها می‌شوند، قرار نگرفته‌اند یا نسبت به آنها مقاومت پیدا نکرده‌اند.

    سرماخوردگی در نوزادان
    نوزادان ذاتاً در معرض خطر سرماخوردگی هستند.

    قرار گرفتن در معرض کودکان دیگر

    گذراندن وقت با سایر کودکان، که همیشه دست های خود را نمی شویند یا سرفه و عطسه خود را نمی پوشانند، می تواند خطر سرماخوردگی کودک را افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض افراد مبتلا به سرماخوردگی می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را افزایش دهد.

    فصول سرد سال

    سرماخوردگی از پاییز تا اواخر بهار شایع‌تر است، اما کودک در هر زمانی ممکن است دچار سرماخوردگی شود.

    علائم سرماخوردگی نوزاد تازه متولد شده

    برخی از مصونیت ها در برابر عفونت ها از مادر به نوزادان منتقل می‌شود، اما این مصونیت در حدود 6 ماهگی از بین می رود.

    نوزادان ممکن است ترشحات بینی بیش از حد داشته باشند که آبریزشی و آبکی است اما در عرض چند روز این ترشحات به رنگ زرد تا سبز و ضخیم می‌شود. این پیشرفت طبیعی عفونت است و به طور خودکار به معنای بدتر شدن علائم بیماری نیست.

    تب مختصری نیز ممکن است به دنبال داشته باشد، که می تواند نشانه دیگری از مبارزه بدن نوزاد با عفونت باشد.

    علائم دیگر سرماخوردگی در نوزادان

    علائم سرما خوردگی در نوزادان تا حدی شبیه سرماخوردگی در بزرگسالان است. از این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عطسه کردن
    • سرفه کردن
    • تحریک پذیری یا سر و صدا
    • چشمان قرمز
    • بی اشتهایی
    • مشکل خوابیدن یا خواب ماندن
    • مشکل در تغذیه به دلیل گرفتگی بینی
    • احتقان یا آبریزش بینی

    علائم سرماخوردگی نوزاد مشابه علائم برخی بیماری های دیگر، از جمله کروپ و ذات الریه است. این شرایط جدی‌تر است، بنابراین والدین و مراقبان باید در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی با پزشک یا متخصص اطفال متخصص تماس بگیرند.

    پیشگیری از بروز سرما خوردگی در نوزادان

    هیچ واکسنی برای سرماخوردگی وجود ندارد بهترین دفاع در برابر سرماخوردگی اقدامات احتیاطی رایج و شستن مکرر دست‌ها است.

    کودک را از هر کسی که بیمار است دور نگه دارید. اگر نوزاد تازه متولد شده‌ای دارید، اجازه ملاقات با کسی که بیمار است را ندهید. در صورت امکان از حضور در وسایل حمل و نقل عمومی و اجتماعات عمومی با نوزاد خود اجتناب کنید.

    قبل از شیر دادن یا دست زدن به نوزاد دست های خود را بشویید. دست های خود را به طور کامل و اغلب با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نیست، از ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد. اهمیت شستن دست ها را به فرزندان بزرگتر بیاموزید. از لمس چشم ها، بینی یا دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.

    علل سرماخوردگی در نوزادان
    به طور کلی باید از مصرف داروهای بدون نسخه  OTC در نوزادان اجتناب شود.

    اسباب‌بازی‌ها و پستانک‌های کودکتان را مرتب تمیز کنید. سطوحی که اغلب لمس می شوند را تمیز کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که یکی از اعضای خانواده یا همبازی کودک سرماخورده باشد.

    به همه افراد خانواده آموزش دهید که در دستمال کاغذی سرفه یا عطسه کنند. دستمال های استفاده شده را فورا دور بیندازید و سپس دست های خود را کاملا بشویید.

    اگر نمی‌توانید به موقع به دستمال کاغذی برسید، در آرنج خود سرفه یا عطسه کنید. سپس دستان خود را بشویید.

    کودک را به مهد کودکی ببرید که از شیوه های بهداشتی خوب در مورد نگهداری کودکان بیمار در خانه استفاده می‌کنند. اقدامات پیشگیرانه ساده می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند.

    اکثر موارد سرماخوردگی بدون درمان، معمولاً طی یک هفته تا 10 روز بهبود می یابند، اما سرفه ممکن است یک هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس های سرماخوردگی موثر نیستند.

    سعی کنید با اقداماتی مانند اطمینان از نوشیدن مایعات کافی، مکش مخاط بینی و مرطوب نگه داشتن هوا، کودک خود را کمک کنید. به طور کلی باید از مصرف داروهای بدون نسخه  OTC در نوزادان اجتناب شود.

    پیشنهاد مقاله: الزامات یک پرستار کودک

    درمان سرماخوردگی نوزادان

    اکثر موارد سرماخوردگی بدون درمان، معمولاً طی یک هفته تا 10 روز بهبود می یابند، اما سرفه ممکن است یک هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس های سرماخوردگی موثر نیستند. سعی کنید با اقداماتی مانند اطمینان از نوشیدن مایعات کافی، مکش مخاط بینی و مرطوب نگه داشتن هوا، کودک خود را کمک کنید.

    یک پزشک ممکن است قطره های نمکی بینی را برای کمک به گرفتگی بینی کودک تجویز کند. بدن کودک در حال آماده شدن برای مقاومت در برابر بیماری‌ها است. بهترین اقدامی که بزرگسالان می‌توانند ارائه دهند مراقبت دایمی از کودک بیمار است.

    پزشکان ممکن است چند داروی خانگی مختلف برای کمک به نوزادان در سرماخوردگی توصیه کنند. قطره های نمکی بینی گاهی برای کمک به گرفتگی بینی پیشنهاد می‌شود. همچنین استفاده از داروهای کاهش دهنده تب نیز می‌تواند به سلامت نوزاد کمک نماید. علائم سرماخوردگی کودک ممکن است 2 هفته طول بکشد.

    به طور کلی باید از مصرف داروهای بدون نسخه  OTC در نوزادان اجتناب شود.

    داروها و شربت سرما خوردگی کودکان

    داروهایی وجود دارند که بدون نسخه قابل تهیه هستند. می‌توانید این دارو ها را که در میان انها دارو های کنترل کننده علائم سرماخوردگی هستند نیز پیدا کنید. این دارو های بی نسخه OTC نام دارند و از داروخانه ها و فروشگاه های مجاز قابل تامین هستند. در میان این دارو‌ها که برای سرما خوردگی مناسب هستند موارد زیر معروف‌تر هستند:

    1. دارو های ضد سرفه
    2. داروهای ضد احتقان
    3. تب بر و مسکن

    در ادامه به توضیح کامل‌تری از آن می‌پردازیم.

    دارو های ضد سرفه

    اگر سرفه باعث بیدار ماندن کودک شود یا زندگی وی را مختل کند باید از شربت ضد سرفه استفاده کنید از جمله این دارو‌ها دیفن هیدرامین و دکترومتورفان هستند. البته کدئین هم در بعضی موارد می توان به بیماری که دچار سرفه است کمک کند.

    داروهای سرفه و سرماخوردگی برای نوزادان و کودکان خردسال بی‌خطر نیستند. داروهای سرفه و سرماخوردگی OTC علت اصلی سرماخوردگی کودک را درمان نمی کنند و زودتر از بین نمی روند و می توانند برای کودک خطرناک باشند.

    برای درمان سرفه و سرماخوردگی در کودکان کمتر از 6 سال از داروهای بدون نسخه به جز داروهای کاهش دهنده تب و مسکن استفاده نکنید. همچنین از مصرف این داروها برای کودکان زیر 12 سال خودداری کنید.

    داروهای ضد احتقان

    دارو هایی که برای احتقان بینی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا کارایی چندانی ندارند و از طرفی ایجاد وابستگی می‌کنند. از جمله این داروها دکونژستان ها هستند. آنتی هیستامین نیز از موارد بسیار معروف در دارو های ضد احتقان است.

    تب بر و مسکن

    برای درمان تب یا درد بدن در کودکان، به نوزادان یا کودکان خود داروهای ضد تب و مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول، سایرین) یا ایبوپروفن (ادویل، موترین و غیره) بدهید  هرکز از آسپرین برای قطع تب کودک استفاده نکنید . مسکن هایی مثل استامینوفن که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته اند مهمترین انواع این تب بر ها هستند.به کودکان کمتر از 3 ماه تا زمانی که کودک توسط پزشک معاینه نشده باشد استامینوفن ندهید . ایبوپروفن را به کودک کمتر از 6 ماه یا به کودکانی که دائماً استفراغ می کنند یا کم آب هستند ندهید.

    تب و سرماخوردگی در نوزادان
    داشتن تب خفیف برای تقویت سیستم ایمنی کودک مفید است.

    در صورتی که دمای بدن کودک برای مدت نسبتا طولانی بالا مانده است استفاده از استامینوفن و دارو های مشابه مسکن و تب بر می تواند بسیار مفید باشد. با این حال، این داروها ویروس سرماخوردگی را از بین نمی برند.

    تب بخشی از پاسخ طبیعی بدن کودک  به ویروس است، بنابراین داشتن تب خفیف برای تقویت سیستم ایمنی کودک مفید است.

    پیشنهاد مقاله: نحوه تزریق پنی سیلین و نکات مهم درباره این دارو

    درمان های خانگی سرماخوردگی نوزاد

    درمان های خانگی زیر می‌توانند علائم سرماخوردگی را کاهش دهند مانند:

    1. پاک کردن مجاری بینی
    2. مصرف مایعات
    3. رطوبت
    4. بخار
    5. استراحت

    هنگام مقابله با سرماخوردگی، نوزادان باید به خوبی تغذیه و هیدراته شوند، زیرا مخاط و تب می‌تواند مایعات حیاتی و الکترولیت ها را در بدن نوزاد کاهش دهد.

    درمان سرماخوردگی نوزادان
    داروهایی وجود دارند که بدون نسخه قابل تهیه هستند.

    پاک کردن مجاری بینی

    قطره نمک بینی را امتحان کنید. پزشک کودک ممکن است قطره های نمکی بینی را برای مرطوب کردن مجرای بینی و شل کردن مخاط غلیظ بینی توصیه کند. تمیز کردن بینی کودک با سرنگ لاستیکی ممکن است به کودک کمک کند تا راحت تر نفس بکشد.

    مصرف مایعات

    مایعات برای جلوگیری از کم آبی بدن مهم هستند. شیر خشک یا شیر مادر بهترین انتخاب است. کودک خود را تشویق کنید تا مقدار معمول مایعات را مصرف کند.

    اگر به کودک خود شیر می دهید، این کار را ادامه دهید و دادن مایعات اضافی لازم نیست. شیر مادر محافظت بیشتری در برابر میکروب های عامل سرماخوردگی دارد.

    رطوبت

    استفاده از یک رطوبت ساز ملایم برای مرطوب شدن اطراف تخت نوزاد ممکن است به او کمک کند تا نفس راحتی بکشند و گرفتگی را از بین ببرند.

    بخار

    ایستادن در یک حمام بخار و با آب گرم که به مدت 10 تا 15 دقیقه در جریان است ممکن است باعث شل شدن مخاط شود.

    استراحت

    ممکن است بهترین کار این باشد که از مکانهای عمومی پرهیز کنید و به کودک اجازه دهید زمان بیشتری برای استراحت داشته باشد. هرگونه بدتر شدن علائم باید با پزشک در میان گذاشته شود و از داروهای خانگی باید با احتیاط استفاده شود.

    درمان سرما خوردگی کودکان با داروهای گیاهی

    بیماری سرما خوردگی از گذشته وجود داشته و افراد در سنین مختلف به این بیماری مبتلا می شوند. باید توجه کنیم که داروهای گیاهی بسیار خوبی برای بهبود سرما خوردگی وجود دارند که از گذشته به صورت عرقیات و جوشانده مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • شیرین بیان
    • لیمو
    • سیر
    • اکالیپتوس
    • ختمی
    • بابونه
    • پیشگیری از سرماخوردگی نوزاد

    طول درمان سرماخوردگی نوزاد

    سرماخوردگی در کودکان بین یک تا دو هفته و در بزرگسالان بین هفت تا 10 روز ممکن است طول بکشد. بدن برای از بین بردن ویروس سرما خوردگی به این میزان زمان نیاز دارد.

    تشخیص و درمان سرماخوردگی در نوزادان
    سرماخوردگی در کودکان بین یک تا دو هفته طول می‌کشد.

    حدود 200 ویروس وجود دارند که قادرند عوارض سرماخوردگی در کودکان ایجاد کنند. کودکان ممکن است تا سالی هفت یا هشت بار دچار سرما خوردگی شوند. علائم سرماخوردگی یک تا سه روز بعد از مواجهه کودک با ویروس بروز می‌کنند.

    عوارض سرماخوردگی

    یک کودک خردسال که دارای تبی است که بیش از چند روز ادامه دارد، یا تبی که برای یک یا دو روز برطرف شود اما دوباره برگردد، باید توسط پزشک ویزیت شود. همچنین در صورت بروز علائم غیرمعمول سرماخوردگی نوزاد، مراجعه به پزشک بسیار مهم است. این مشکلات ممکن است همراه با سرماخوردگی رخ دهد:

    عفونت حاد گوش (اوتیت میانی)

    این مشکل شایع ترین عارضه سرماخوردگی است. عفونت گوش زمانی رخ می دهد که باکتری ها یا ویروس ها به فضای پشت پرده گوش وارد می شوند.

    خس خس سینه

    سرماخوردگی می تواند باعث خس خس سینه شود، حتی اگر کودک آسم نداشته باشد. اگر کودک آسم دارد، سرماخوردگی می تواند آن را بدتر کند.

    سینوزیت حاد

    سرماخوردگی معمولی که برطرف نمی شود ممکن است منجر به عفونت در داخل سینوس ها (سینوزیت) شود.

    سایر عفونت ها

    سرماخوردگی می تواند منجر به عفونت های دیگری از جمله ذات الریه، برونشیت و کروپ شود. چنین عفونت هایی باید توسط پزشک درمان شوند.

    اقدامات درمانی جدی برای سرما خوردگی کودکان

    اگر با گذشت زمان حال کودک یا نوزاد رو به بهبودی نرود، باید از پزشک مشاوره بگیرید. تب یکی از دفاع های اولیه کودک در برابر عفونت هایی مانند سرماخوردگی است. در نوزادان زیر 3 ماه، تب بالاتر از 100.4 درجه فارنهایت تماس با پزشک را الزامی می‌کند. در کمتر از 6 ماه، تب 101 درجه فارنهایت نشانه ای از نیاز آنها به توجه پزشک است.
    نوزادان حتی در صورت عفونت جدی ممکن است تب نداشته باشند. اگر یک نوزاد تازه متولد شده، حتی بدون تب به نظر می رسد، باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

    علائم مهم سرماخوردگی کودکان

    • تنفس غیر طبیعی
    • صدای گریه یا سرفه غیرمعمول
    • علائم درد یا ناراحتی جسمی
    • مشکل در خوردن غذا یا امتناع از خوردن غذا
    • بثورات پوستی
    • اسهال یا استفراغ مداوم
    • کمبود آب بدن

    سرماخوردگی در کودکانی که در حال تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستند شایع است اما در نوزادان نادر است. اجتناب از هر میکروب در محیط رشد کودک غیرممکن است و بیمار شدن برای آنها امری طبیعی است. بهترین کاری که والدین یا مراقب می‌تواند انجام دهد کمک به آنها در هنگام مقابله با سرماخوردگی است.

    سرماخوردگی نوزاد ممکن است به بیماری های جدی تبدیل شود، بنابراین معاینات منظم با پزشک متخصص اطفال ضروری است، به خصوص اگر تب شدید داشته باشد یا علائم دیگری را نشان دهد. در نوزادان تازه متولد شده، ضروری است که در اولین علامت بیماری با پزشک تماس بگیریم.

    بیماری آنفلوانزا در کودکان و نوزادان

    نوزاد تازه متولد شده با آنفولانزا ممکن است علائم سرماخوردگی داشته باشد، اما این علائم اغلب در کنار علائم دیگری است که ممکن است شامل استفراغ، اسهال یا تب بالاتر باشد.

    همچنین ممکن است کودک به دلیل علائم دیگری که خیلی نامحسوس هستند و نمی‌توانند آن را بروز دهند، آشفته باشد. کودک مبتلا به آنفولانزا اغلب بیمارتر از سرماخوردگی به نظر می‌رسد، اما نه همیشه.

    کروپ یا خروسک در کودکان چیست؟

    نوزادان مبتلا به کروپ علائم معمول سرماخوردگی را دارند اما این علائم ممکن است به سرعت بدتر شوند. نوزادان ممکن است سرفه سخت داشته باشند. ممکن است در تنفس مشکل داشته باشند، که این امر باعث می‌شود هنگام سرفه، به خود فشار بیاورند، صدای خس خس ایجاد کنند.

    علل.سرما.خوردگی.نوزاد
    نوزادان مبتلا به کروپ علائم معمول سرماخوردگی را دارند.

    سیاه سرفه در کودکان چگونه است؟

    سیاه سرفه، با سرماخوردگی شروع می‌شود، اما علائم می‌توانند بعد از یک هفته تغییر شکل دهند. کودک ممکن است دچار سرفه شدید شود که نفس کشیدن را برای او سخت کند. سرفه ممکن است در حدی باشد که باعث شود کودک بلافاصله پس از سرفه نفس عمیق بکشد. این تنفس ها صدای بزرگی ایجاد می‌کنند.

    یک نوزاد مبتلا به سیاه سرفه اغلب پس از سرفه استفراغ می‌کند یا به طور جدی‌تر، ممکن است برای مدت کوتاهی کبود شود یا تنفس کشیدن او متوقف شود. سیاه سرفه جدی است و نیاز به مراقبت های پزشکی فوری دارد.

    آیا نوزادان مبتلا به ذات الریه می‌شوند؟

    نوزادان ممکن است بیش از افراد مسن در معرض خطر سرماخوردگی به ذات الریه باشند. این بیماری می‌تواند به سرعت اتفاق بیفتد، به همین دلیل مهم است که کودک را سریعا نزد یک پزشک متخصص اطفال برده تا بیماری او تشخیص داده شود.

    علائم ذات الریه شامل موارد زیر است:

    • استفراغ
    • تعریق
    • تب شدید
    • برافروخته شدن پوست
    • سرفه شدید که با گذشت زمان بدتر می‌شود
    • حساسیت شکمی

    نوزادان مبتلا به ذات الریه ممکن است در تنفس مشکل داشته باشند. ممکن است تندتر از حالت طبیعی نفس بکشند یا تنفس آنها دشوار به نظر برسد. در بعضی موارد ممکن است لب‌ها یا انگشتان آن‌ها مایل به آبی باشد که این نشانه ای است که اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارند.

    کلام پایانی

    مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سال ها تجربه در امر ارائه خدمات مراقبت و پرستاری در منزل آمادگی دارد با کادری مجرب و متخصص به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان گرامی باشد.

    کادر مجرب این مرکز در قالب پرستار سالمند، پرستار بیمار و پرستار کودک همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبتی و پرستاری به ارائه خدمت پرداخته و آسایش و امنیت عزیزان شما را اولویت اصلی خویش قرار داده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافی است که با کارشناسان این مرکز تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

    منبع : Common cold in babies

    سوالات متداول

    سرماخوردگی نوزاد چطور اتفاق می‌افتد؟

    بیش از 200 نوع ویروس وجود دارد که می‌تواند نوزاد را دچار سرماخوردگی کند که البته اکثر این ویروس‌ها به رشد سیستم ایمنی کودک کمک می‌کنند. همچنین سرماخوردگی در هر فصلی ممکن است برای نوزاد اتفاق بیوفتد.

    نشانه‌های سرماخوردگی در نوزادان را چطور بشناسیم؟

    تب، عطسه، سرفه، بی‌اشتهایی، نخوابیدن، بی‌قراری، سخت شیرخوردن نوزاد به خاطر بینی کیپ می‌تواند از نشانه‌های سرماخوردگی نوزاد باشد

    چه زمانی برای سرماخوردگی نوزاد باید به پزشک مراجعه کنید؟

    اگر با علائمی چون سرفه مداوم، اسهال، تنگی نفس، کهیر، کبودی اطراف لب یا دور ناخن‌ها، استفراغ، خارش گوش یا بی‌قراری، نخوردن شیر مادر یا شیر خشک، تبی که بیشتر از ۵ روز طول بکشد، تغییر در حجم ادرار و وجود مخاط خونی در ترشحات بینی و دهان مواجه شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید

    سیاه سرفه در کودکان چگونه است؟

    سیاه سرفه، با سرماخوردگی شروع می‌شود، اما علائم می‌توانند بعد از یک هفته تغییر شکل دهند. کودک ممکن است دچار سرفه شدید شود که نفس کشیدن را برای او سخت کند.

    چه عواملی زمینه ساز سرماخوردگی در نوزادان می شود؟

    سیستم ایمنی نابالغ، قرار گرفتن در معرض دیگر کودکان بیمار و فصول سرد سال

    سرماخوردگی در نوزادان چه عوارضی دارد؟

    عفونت حاد گوش، خس خس سینه، سینوزیت حاد، عفونت هایی از جمله ذات الریه، برونشیت و کروپ

    چطور سرماخوردگی نوزاد را در خانه درمان کنید؟

    مصرف مایعات فراوان، بینی کودک را ساکشن کنید و هوا را مرطوب نگه دارید.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان