درخواست پرستار | مشاوره رایگان

راهنمای خرید سمعک برای سالمندان

راهنمای خرید سمعک برای سالمندان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    یکی از مشکلات رایج در بین سالمندان که به مرور زمان و با افزایش سن پدیدار می شود، پیرگوشی است که موجب کاهش ضعف شنوایی سالمندان می گردد، برای رفع این مشکل می توان سمعک برای سالمندان تهیه کرد، ما در ادامه مطالب سعی داریم راهنمای خرید سمعک برای سالمندان را در اختیارتان قرار دهیم تا بهترین سمعک را برای رفع کم شنوایی سالمندان خود تهیه کنید.

    لازم به ذکر است که امروزه مراکز زیادی جهت خدمت رسانی به سالمندان راه‌اندازی شده اند که یکی از معتبرترین آنان سفیر آرامش است، خانواده‌ها می‌توانند برای نگهداری از سالمند خود که دچار کم شنوایی شده را استخدام کنند و به سایر امور زندگی خود رسیدگی کنند.

    راهنمای خرید سمعک برای سالمندان
    سمعک انتخابی برای سالمندان باید دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

    کم شنوایی در سالمندان

    کم شنوایی یا پیرگوشی سالمندان به دلیل ضعف حلزون و اعصاب شنوایی اتفاق افتاده که نام آن کم شنوایی حسی عصبی می باشد، یکی از نکات حائز اهمیت در زمان خرید سمعک برای سالمندان توجه به کاهش قدرت در گفتار و پردازش می باشد، پرستار سالمند یا خانواده‌ها باید توجه داشته باشند بهترین سمعک که دارای ویژگی های پردازشی مناسب و قدرت تفکیک صوت گفتاری میباشد را  خریداری کنند.

    طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که سالمندان مبتلا به کم شنوایی نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض آلزایمر و دمانس مغزی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که کم شنوایی و آلزایمر به علت تاثیر بسزای شنوایی در فعالیت مغزی، مرتبط هستند.  اگر برای سالمندان، سمعک مناسب و مخصوص تهیه شود درصد ابتلای به آلزایمر کاهش می یابد. پیشنهاد می‌شود مقاله تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان را مطالعه کنید.

    راهنمای خرید سمعک برای سالمندان

    سمعک انتخابی برای سالمندان باید دارای ویژگی های منحصر به فرد باشد که سالمند به راحتی بتواند از آن استفاده کند. بهترین سمعک برای سالمندان محصولات پشت گوشی می باشد زیرا این محصول کیفیت صدای بالایی داشته و اندازه آن طری طراحی شده است که سالمند به راحتی می‌تواند آن را کنترل استفاده کند. ویژگی های بهترین سمعک برای سالمندان شامل مواردی مانند تعویض راحت باتری، به آسانی قرار گرفتن روی گوش و کاربرد دکمه های آسان می باشد که پرستار و خانواده ها باید در زمان خرید سمعک به این موارد توجه داشته باشند.

    اکثر محصولات پشت گوشی این ویژگی‌ها را دارند زیرا در طراحی آن ها فناوری هوشمند به کار رفته است و  بهترین کیفیت صدا را برای کاربران فراهم می سازند. لازم به ذکر است که سمعک داخل گوش نیز برای سالمندان مناسب میباشد، بنابراین در زمان انتخاب باید جنبه های متفاوتی را مورد بررسی قرار داد.

    راهنمای خرید سمعک برای سالمندان
    عوامل متعددی در قیمت و خرید سمعک تاثیر گذار هستند.

    قیمت سمعک مناسب برای سالمندان

    عوامل متعددی در قیمت و خرید سمعک تاثیر گذار هستند اولین معیار برای خرید سمعک میزان افت شنوایی و نیازهای شنوایی سالمند می باشد، همانطور که در مطلب قبلی نیز گفته شد، بهترین سمعک برای سالمندان باید با استفاده از تکنولوژی نوین جهت پردازش صدا کیفیت و مقاومت تولید بالایی طراحی شود. همچنین باید گفته شود که برند تولید کننده نیز در قیمت این محصولات تاثیر گذار است، از موارد تاثیر گذار در هزینه می توان به امکانات به کار رفته در آن و لوازم‌جانبی اشاره کرد.

    خرید سمعک در نهایت می‌توان گفت که با یک هزینه مقرون به صرفه و اقتصادی می توان مناسب و با کیفیت ترین سمعک را برای فردی که دچار کم شنوایی شده است تهیه کرد تا بتواند به زندگی خود به راحتی ادامه دهد. افرادی که قصد خرید بهترین سمعک برای سالمندان خود را دارند می توانند با کمک پرستار سالمند به تهیه سمعک بپردازند تا با راهنمایی‌های پرستار بهترین سمعک را برای سالمند تهیه کنند.

    سخن پایانی

    همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید یکی از مشکلات رایج در بین سالمندان کم شنوایی یا پیر گوشی  است که به مرور زمان و با افزایش سن در سالمندان مشاهده می شود،  این امر امکان دارد بر کیفیت زندگی این عزیزان تاثیر گذار باشد، بنابراین خانواده ها باید تلاش کنند تا با استفاده از سمعک های مناسب مشکل کم شنوایی سالمندان را برطرف کنند،با توجه به پرستار سالمند می تواند با شناسایی علائم کم شنوایی در فرد به پزشک متخصص اطلاع دهد تا در صورت لزوم بهترین سمعک برای سالمند خریداری شود.

    همچنین این نکته نیز باید گفته شود که خانواده‌ها می‌توانند برای نگهداری از سالمند خود را که دچار ضعف شنوایی شده است پرستار در منزل را با مقرون به صرفه ترین قیمت استخدام کنند.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان