درخواست پرستار | مشاوره رایگان

خانه ای امن برای سالمندان با کمک گرفتن از پرستار سالمند

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    اکثر افراد بالای 60 سال ترجیح می دهند در خانه ای امن و در کنار خانواده خود دوران پیری را تجربه کنند. افراد مسن علاوه بر مراقبت پرستار سالمند ، به شرایطی خاص در خانه نیاز دارند. سالمند باید بتواند به تنهایی و در غیاب پرستار سالمند به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. استفاده از ابزار های کمکی نیز به پرستار سالمند در انجام وظایف کمک می کند. با کمک یک پرستار سالمند و رعایت نکات زیر می توانید خانه خود را به مکانی امن برای سالمند عزیزتان تبدیل کنید.

    سرویس های بهداشتی خانه ای امن

    نصب میله های مخصوص به حرکت سالمند کمک می کند. سالمند می تواند با تکیه دادن به پرستار سالمند و استفاده از این ابزار، راحت تر حرکت کند و پرستار سالمند می تواند با استفاده از این گونه وسایل، احتمال زمین خوردن سالمند را کاهش دهد.

     استفاده از صندلی مخصوص، امکان نشستن سالمند در حمام را فراهم می کند. بنابراین پرستار سالمند می تواند به راحتی به سالمند در حمام کردن کمک کند.استفاده از صندلی های مخصوص توالت به راحتی سالمند کمک می کند و پرستار سالمند می تواند ارتفاع صندلی را به حالت دلخواه سالمند دربیاورد.

    سرویس های بهداشتی سالمندان چه ویژگی هایی دارد؟
    استفاده از صندلی مخصوص، امکان نشستن سالمند در سرویس بهداشتی را فراهم می کند

    پرستار سالمند می تواند با استفاده از پارچه های مخصوص، از ریختن آب اضافی بر روی زمین جلوگیری کند. انجام این کار احتمال زمین خوردن سالمند را کاهش می دهد. باید دمای آب حمام را کنترل کند تا از آسیب رسیدن به پوست سالمند جلوگیری شود.شیرهای آب دایره ای شکل برای باز شدن به قدرت کمتری احتیاج دارند. بنابراین سالمند می تواند به تنهایی و بدون کمک پرستار سالمند، شیر آب را باز و بسته کند.

    همچنین بخوانید: برونشیت حاد در سالمندان چگونه درمان می شود؟

    اتاق خواب مناسب برای سالمندان

    پرستار سالمند می تواند از ابزارهای مخصوص (مانند چوب های بلند مخصوص این کار) برای برداشتن وسایل از طبقات بالای کمد یا قفسه های بلند استفاده کند. ابتلا به بیماری هایی مانند آرتروز باعث می شود سالمند در لباس پوشیدن دچار مشکل شود. پرستار سالمند می تواند به سالمند در پوشیدن لباس کمک کند.

    اتاق خواب سالمندان به چه شکلی طراحی شود؟
    اتاق سالمند باید به گونه باشد که نیاز های رفاهی اولیه را داشته باشد

    مکان استراحت سالمند باید به گونه طراحی شود که فرد سالخورده احساس آرامش خوبی در آنجا داشته باشد به طوری که او می بایستی در آنجا تمامی نیاز های رفاهی اولیه را داشته باشد. محیطی گرم با رختخواب مناسب و همچنین در صورت لزوم سرویس های بهداشتی مستر برای او به صورت مجزا در اتاق خوابش تهیه گردد حتی او می تواند یک زنگ برای صدا کردن شما در اتاق خواب خود داشته باشد.

    آشپزخانه مناسب برای آنها

    کلیدهای چراغ باید در مکان های قابل دسترس نصب شوند تا سالمند بتواند بدون کمک پرستار سالمند به آن ها دسترسی داشته باشد. پرستار سالمند باید اشیایی را که به راحتی آتش می گیرند دور از اجاق گاز قرار دهد. وجود یک کپسول آتش نشانی نیز می تواند به پرستار سالمند در هنگام وقوع حوادث کمک کند. سالمند باید بتواند به تنهایی و بدون کمک پرستار سالمند به قفسه های آشپزخانه و محتوای آن ها دسترسی داشته باشد.

    شاید گاهی اوقات سالمندان بخواهند خودشان آشپزی نمایند که از لحاظ روحی و روانی به آنها کمک شایانی می نماید پس در نظر داشته باشید که انها را محدود نکنید و بگذارید در صورت خواسته خودشان دست به این کار بزنند فقط باید کحیطی مناسب برای آشپزی آنها تهیه نمائیم خانه ای امن برای آشپزی سالمند محیطی است که او بدون شعله یعنی حدالمکان با ماکرویو و یا گاز های الکتزونیکی این کار را انجام دهد.

    سعی کنید زاویه های تیز آشپزخانه را بگیرید و از سر خوردن سالمند در کف آشپزخانه جلوگیری نمائید.

    اتاق نشیمن خانه ای امن برای سالمندان چگونه است

    باید از فرش ها و کفپوش هایی استفاده شود که در غیاب پرستار سالمند، ریسک زمین خوردن سالمند را به حداقل می رسانند.استفاده از دستگیره های گرد یا اهرمی شکل برای سالمند آسان تر است. استفاده از این نوع دستگیره ها باعث می شود سالمند بتواند به تنهایی و بدون کمک پرستار سالمند، به محتوای درون قفسه ها دسترسی داشته باشد.

    از کاناپه های راحت جهت استراحت سالمند استفاده نمائید به طوری که گاهی اوقات آنها می خواهند استراحت خود یا همان خواب خود را بر روی آنها انجام دهند سر و صدای خانه را متعادل با حال فرد سالخورده نمائید و از ایجاد محیطی پر سر و صدا خود داری نمائید. این مقاله نگارش شده در وبسایت پرستاری در منزل سفیر آرامش است .

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان