درخواست پرستار | مشاوره رایگان

جلو گیری از زانو درد سالمندان با پرستار سالمند

پرستار در منزل، فردی است که به طور حرفه‌ای و تخصصی در مراقبت و پرستاری از بیماران در محیط منزل فعالیت می‌کند.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    برای جلوگیری از زانو درد سالمندان با پرستار سالمند، این مقاله نوشته شده است. زانو درد یک بیماری شایع در میان سالمندان است که اکثر را آن ها را درگیر خواهد کرد،  البته لازم به ذکر است که این مشکل در میان تمام گروه‌ های سنی مشاهده خواهد شد. این درد امکان دارد بر اثر پارگی رباط یا پارگی غضروف پیش بیاید از دیگر علل زانو درد سالمندان می ‌توان به نقرس، عفونت و آرتروز اشاره کرد. خوشبختانه بیشتر درد های جزئی زانو با مراقبت پرستار سالمند و اقدامات پزشکی درمان می شوند. همچنین می توان با فیزیوتراپی و زانو بند درد زانو را تسکین داد. در برخی موارد نیز با عمل جراحی زانوی افراد درمان می شود در مطالب بعدی اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار داده خواهد شد با ما همراه باشید.

    ارتروز یا زانو درد سالمندان چیست؟

    جایی که دو استخوان به هم می پیوندند، مفصل است این استخوان ها با یک بافت محافظ به اسم غضروف پوشانده شده اند. آرتروز  یا زانو درد سالمندان باعث تجزیه این غضروف می گردد و در پی آن استخوان های مفصل به هم دیگر ساییده خواهند شد این امر می ‌تواند موجب درد و سفتی و علائم دیگر شود.

    آرتروز معمولاً در افراد سالخورده رخ خواهد داد شاید برای تان جالب باشد که بدانید آرتروز بیش از ۳۰ میلیون زن و مرد را تحت تاثیر قرار داده است.

    پیشنهاد مقاله: دلایل اساسی برای انتخاب نکردن پرستار سالمند ارزان قیمت

    علائم زانو درد سالمندان

    شدت و محل درد زانو با توجه به علت درد متفاوت خواهد بود، درد زانو با علائم و نشانه‌ هایی برخی مواقع همراه خواهد بود که در زیر به آن ها اشاره شده است:

    1. ناتوانی در باز و بسته کردن زانو
    2. تورم و سفتی
    3.  صدا دادن هنگام حرکت
    4.  قرمزی و گرمی در زمان لمس کردن و بی ثباتی

    مشاهده چه علائمی می تواند نگران کننده باشد؟

    اگر موارد بعدی رو مشاهده کردید با پرستار سالمند در میان بگذارید تا از درد زانو شما جلوگیری کند:

    زانوی شما به صورت مشخص متورم شود.

    نتوانید وزن روی زانویتان تحمل کنید یا احساس سستی و ضعف در زانو داشته باشید.

    در زانو درد سالمندان شدید همراه با آسیب به وجود بیاید.

    علیرغم قرمزی، درد و تورم در ناحیه زانو همراه با احساس تب داشته باشید.

    به صورت واضح پا و زانوی شما تغییر شکل داده باشد.

    زانوی شما انعطاف لازم را نداشته باشد و قادر به کشیدن زانو نباشید.

    زانو درد سالمندان
    کم کردن وزن یکی از کارهایی است که می توان برای زانو انجام داد.

    جلو گیری از زانو درد سالمندان با کمک پرستار سالمند

    اگر چه جلو گیری از زانو درد سالمندان امکان پذیر نخواهد بود اما با کمک پرستار سالمندان جلوگیری از آسیب و زوال زانو امکان پذیر خواهد شد. جلوگیری از زانو درد سالمندان با پرستار سالمند مستلزم انجام پیشنهادات زیر است:

    نرمال نگه داشتن وزن

    کم کردن وزن یکی از کارهایی است که می توان برای زانو انجام داد، هر یک کیلوگرم وزن اضافه موجب وارد شدن فشار بیشتری بر مفاصل خواهد شد و خطر آسیب و آرتروز را نیز بیشتر می کند. پرستار سالمند باید به تغذیه سالمند توجه داشته باشد تا فرد سالخورده دچار اضافه وزن نشود.

    انجام ورزش

    برای داشتن عضلات  انعطاف پذیر، ورزش کردن توصیه می شود. برای انجام حرکات مناسب و مفید بهتر است این امر زیر نظر مربی ورزش انجام دهید.

    قوی شوید و انعطاف پذیر بمانید

    یکی از دلایل اصلی آسیب زانو، ضعف عضلات است که باید از ضعف آن ها جلوگیری شود. برای کمک به عضلات اطراف زانو باید تمرین تعادل و ثبات انجام شود تا آن ها به طور موثری با هم فعالیت کنند. در آسیب دیدگی زانو عضلات تنگ تاثیر گذار هستند پس کشش عضلات بسیار مهم خواهد بود. پرستار سالمند باید تلاش کند تمرینات انعطاف پذیری را در برنامه سالمند جای دهد.

    ورزش هوشمندانه

    فرد سالمند اگر به درد مزمن زانو، آرتروز یا جراحات مکرر ابتلاء شده است، شاید لازم باشد روش ورزش کردن خود را تغییر دهد. پرستار سالمند باید فرد سال خورده را به پیاده روی در آب و فعالیت های کم فشار تشویق کند.

    نتیجه گیری زانو دردسالمندان

    جلوگیری از زانو درد افراد سالخورده با پرستار سالمند کار آسانی است، زیرا این افراد مهارت لازم را برای مراقبت از افراد سالخورده را دارند و می توانند به نحو احسن از زانو درد آنان جلوگیری کنند. زانو درد یک بیماری شایع در میان سالمندان است که اکثر آن ها را درگیر خود خواهد کرد این بیماری علائم مربوط به خود را دارد که در مطالب بالا به طور کامل شرح داده شده است.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    3 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان