درخواست پرستار | مشاوره رایگان

اعمال قدرت پرستار کودک در کار مراقبت از بچه نیاز است ؟

اعمال قدرت پرستار کودک

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    کودکان دوست دارند که فرا‌تر رفتن از محدودیت ها و مرز ها را امتحان کنند. اگر اعمال قدرت پرستار کودک به نحوی باشد که تاثیر گذار نباشد دیگر از او حساب نخواهد برد و به حرف او گوش نخواهد داد. باید بداند که کودکان همیشه به دنبال فرصت می‌گردند تا رئیس باشند. مشکل اینجاست که کودکان هنوز بالغ نیستند و نمی‌دانند چه چیزی برایشان خوب و چه چیزی بد است. بنابراین، تصمیمات آنها نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت.

    اگر اعمال قدرت پرستار کودک صحیح نباشد، کودک سر سختی و لجبازی بیشتری را در مقابل او نشان خواهد داد. همچنین، باعث می‌شود که در بحث ها، مراقب نتواند کودک را ملزم به انجام یا عدم انجام کاری کند.

    شاه کلید اصلی در اعمال قدرت پرستار کودک جهت کنترل شرایط

    کلید اصلی موفقیت در اعمال قدرت برای پرستار کودک، ثبات است. ثبات به این معنی نیست که مراقب با همه درخواست های کودک مخالفت کند. بلکه باید شفاف و واضح باشد که حرف آخر را نگهدار کودک خواهد زد. کودک باید متوجه شود که اگر جواب او “نه” است، دیگر تغییری نخواهد کرد.

    اگر کودک بد رفتاری می‌کند، مراقب می‌تواند قانون شمردن را اعمال کند. به این صورت که او از کودک می‌خواهد که رفتارش را در عرض سه شماره اصلاح کند. آنگاه تا سه می‌شمارد و بعد از شماره سه، در صورت عدم اصلاح رفتار کودک، عواقب و تنبیهات توسط مراقب اعمال می‌شود.( البته کنترل شده مثلا باید به سراغ تکالیف مدرسه اش برود ) با گذشت زمان، کودک با این قانون کنار خواهد آمد.

    پرستار کودک مهربان
    کودکان را به موقع به رختخواب ببرید و برایشان داستان بخوانید.

    اصلی ترین دلیلی که باعث می‌شود قانون شمارش نتیجه بخش باشد این است که نشان می‌دهد مراقب تصمیم گیرنده نهایی است و کودک متوجه می‌شود که در صورت مخالفت، عواقب کار حتمی است. اگر پرستار کودک از کار کودک چشم پوشی کند و یا آن را دست کم بگیرد، با این کار در واقع به کودک اجازه داده است که کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

    بیشتر بخوانید :ویژگی رفتار پرستار کودک

    اعمال قدرت پرستار کودک در کار با بچه نیاز است

    اعمال قدرت نیاز می‌باشد زیرا در برگیرنده موارد زیر است:

    1. حمایت فیزیکی
    2. تغذیه
    3. بهداشت شخصی
    4. مراقبت از سلامت
    5. تعامل با خانواده

    در ادامه به توضیح کامل تری از موارد گفته شده می‌پردازیم.

    1. حمایت فیزیکی:

    پرستاران کودک باید قادر باشند بچه را بلند کنند، به او کمک کنند تا راه برود و از او مراقبت کنند. قوانین ایمنی و تکنیک‌های مناسب بلعیدگی و جابجایی بچه‌ها نیز مورد نیاز است.

    2. تغذیه:

    پرستاران کودک باید توانایی تغذیه صحیح و مناسب را داشته باشند. آشپزخانه‌های مربوط به مؤسسات مراقبت از کودکان نسبت به تأمین غذای سالم و مناسب نقش مهمی دارند.

    3. بهداشت شخصی:

    پرستاران کودک باید قادر باشند به حفظ بهداشت شخصی خود و همچنین بهداشت فضای کار و فضای زیر نظر خود (برخوردهای صحیح، شستشو، عفونت‌گیری) در همه زمان‌ها.

    4. مراقبت از سلامت:

    پرستاران کودک باید توانایی تشخیص علائم بیماری و ارائه مراقبت‌های اولیه را داشته باشند. آن‌ها باید قادر باشند به تعقیب و تشخیص علائم بیماری، اعطای دارو، انجام تزریقات و مراقبت‌های پس از عمل را در صورت لزوم انجام دهند.

    5. تعامل با خانواده:

    پرستاران کودک باید قادر باشند به برقراری رابطه مثبت و همکاری با خانواده‌های کودکان. آن‌ها باید به خانواده‌ها در مورد رفتار، تغذیه، بهداشت و سلامت کودکان آموزش دهند.

    نکته ای در مورد اعمال نظم

    باید به یاد داشته باشد که پدر یا مادر کودک نیست. بنابراین، باید دستورات، نظم و قوانین مورد نظر والدین را به دقت و با جزییات اجرا کند. در صورتی که مراقب نظری در مورد این موضوع دارد، باید حتما با والدین در میان بگذارد و کار خودسرانه ای را انجام ندهد. پرستار بچه شغل آسانی نیست. برای یک پرستار کودک بودن خوب، عشق به بچه ها از ضروری است. بسیاری از پدر و مادرها به دلیل مشغله های فراوان و ویژگی های مختلف بچه ها ترجیح می‌دهند پرستار کودک را استخدام کنند. بنابراین قسمت زیادی از نیازهای کودک به دست شما تامین می‌شود و به این ترتیب والدین می‌توانند لحظات آرام و با کیفیتی را در کنار کودکان خود بگذرانند.

    به جای اعمل قدرت می توانید از روش های دیگری استفاده کنید

    در ادامه کاربردی ترین‌روش های جایگذینی قدرت می‌پردازیم:

    • کمک به تکالیف تحصیلی کودک
    • تمیز کردن اسباب بازی و اتاق بازی کودکان
    • کودکان را به موقع به رختخواب ببرید و برایشان داستان بخوانید
    • ارتباط بیشتری با کودک بگیرید که توانایی آرام کردن کودک ناراحت را داشته باشید

    نکات ذکر شده در موارد بالا از مهم‌ترین موارد برای جایگذینی قدرت می‌باشد.

    پرستار کودک
    به جای اعمال قدرت با کودکان ارتباط دوستانه تری بگیرید.

    سخن پایانی

    در صورتی که والدین نظم و چارچوب قوانین خاصی را از نگهدار خود نخواهند، باید خودش دست به کار شود و قوانینی را برای بالا بردن کیفیت مراقبت وضع کند. اين مقاله نگارش شده توسط تیم پزشکی مرکز خدمات پرستار در منزل سفیر آرامش است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان