درخواست پرستار | مشاوره رایگان

استفراغ در کودکان و 10 روش درمان خانگی

چگونه.استفراغ.کودکان.ر.درمان.کنیم؟

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    آیا می دانید استفراغ در کودکان و ۱۰ روش درمان آن چیست؟ یکی از شایع ‌ترین مشکلاتی که به طور معمول در میان بچه‌ها رخ می‌دهد، استفراغ کودکان است، که تا هنگامی که تکرر نداشته باشد، جای نگرانی ندارد. استفراغ در کودکان امکان دارد به دلیل مواردی مانند مسموم شدن به علت خوردن مواد غذایی یا به دلیل قرار گرفتن در ماشین در مدت زمان طولانی به علت گرما زدگی یا سایر مسائل باشد. هدف از ایجاد این مقاله آشنا کردن والدین با مراقبت های خانگی استفراغ کودکان و ۱۰ روش درمان آن می باشد که والدین می‌توانند با استفاده از پرستار کودک در منزل مراقبت های لازم را برای کودکان خود داشته باشند.

    استفراغ در کودکان و ۱۰ روش درمان آن

    به طور معمول استفراغ در کودکان یک امر طبیعی می‌باشد، اما اگر طولانی مدت و همراه با سایر علائم باشد خطرناک می شود، در ادامه مطالب ۱۰ روش درمان استفراغ در کودکان برای شما بیان شده است:

    1. نوشاندن مایعات به کودکان
    2. زنجبیل و عسل
    3. مصرف نعناع
    4. کاربرد دارچین
    5. لعاب برنج
    6. مصرف هسته هل
    7. کاربرد میخک
    8. مصرف دانه رازیانه
    9. مصرف سکه سیب
    10. پیاز و زنجبیل

    و حالا هرکدام از این موارد را روش درمان و طریقه مصرف آن‌ها را به صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد.

    1. نوشاندن مایعات به کودکان به حد لازم

    استفراغ.در.کودکان.و.۱۰.روش.درمان.خانگی
    یکی از روش ها برای درمان استفراغ در کودکان مصرف زیاد مایعات است.

    یکی از روش های نگهداری و پرستار کودک در منزل برای درمان استفراغ در کودکان مصرف زیاد مایعات است، با توجه به پیشنهاد پرستار کودک در منزل هنگامی که کودک دچار استفراغ شده آب بدن او کاهش می‌یابد و با کم آبی مواجه می‌گردد، به همین علت باید از مایعات زیاد برای کودکان استفاده شود و غذا های آبکی برای رفع کم آبی بدن او استفاده شود.

    2. زنجبیل و عسل

    یکی دیگر از روش های درمان استفراغ در کودکان استفاده از عسل و زنجبیل است، که ترکیب این دو ماده غذایی باعث از بین رفتن حالت تهوع استفراغ می‌شود.

    3. مصرف نعناع

    نعنا به دلیل دارا بودن بوی خوش آیند، باعث درمان تهوع و استفراغ است، با توجه به توصیه پزشکان اگر کودک دچار استفراغ شود، می‌توان برگ های نعنا به کودک داده شود و یا اینکه عصاره نعنا همراه با آب لیمو و عسل ترکیب شده و توسط کودک مصرف شود.

    بیشتر بخوانید : راهنمایی پرستار کودک استفراغ بعلت گاستروانتریت ناشی از ویروس

    4. کاربرد دارچین

    مصرف چای دارچین در درمان استفراغ کودک تاثیر بسزایی دارد.

    کاربرد.دارچین.برای.استفراغ.کودکان
    مصرف چای دارچین در درمان استفراغ کودک تاثیر دارد.

    5. لعاب برنج

    یکی از روش های درمان استفراغ کودکان آب برنج است، که اگر کودک به علت تهوع و استفراغ دچار تورم در معده شده باشد، لعاب برنج تهوع و تورم ایجاد شده را برطرف خواهد کرد.

    6. مصرف هسته هل

    یکی از کار ساز ترین درمان ها برای استفراغ کودکان مصرف دانه هل هست، زیرا هل خاصیت آرامش دهنده دارد که باید را با شکر ترکیب کرده و توسط کودک مصرف شود.

    7. کاربرد میخک

    یکی از بهبود دهندگان سیستم گوارشی میخک است، که والدین می‌توانند میخک را به کودک بدهند، تا کودک درمان می‌شود اگر کودک کوچک است، می‌توان جوشانده میخک را با عسل ترکیب کرد و برای درمان استفراغ کودکان استفاده کرد.

    8. مصرف دانه رازیانه

    دانه رازیانه خاصیت ضد میکروبی داشته و یکی از انواع آرامش دهنده های گوارش محسوب می‌گردد، که والدین می‌‌توانند جوشیده آن را سه مرتبه در طول روز برای برطرف شدن استفراغ کودک به او بدهند.

    9. مصرف سرکه سیب

    یکی دیگر از انواع درمان های بسیار مفید برای استفراغ کودکان مصرف سرکه سیب است، سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی داشته و سبب می‌شود تهوع میکروب و سوم بدن کودک برطرف گردد. سرکه سیب را باید همراه با یک لیوان آب و عسل ترکیب کرده و به کودک داده شود تا استفراغ او درمان شود.

    10. پیاز و زنجبیل

    کارشناسان معتقدند که پیاز یک آنتی بیوتیک طبیعی است، که برای درمان استفراغ کودکان بسیار تاثیرگذار است. ترکیب اب پیاز با زنجبیل اگر در طول روز سه مرتبه توسط کودکی مصرف شود استفراغ و تهوع کودک خیلی سریع ‌تر درمان می‌شود.

    سخن پایانی

    همان طور که در مطالب بالا متوجه شدید یکی از بیماری های شایع در بین کودکان استفراغ کودک یا Vomiting است، که ۱۰ روش درمان آن در مطالب بالا از مقاله این مرکز برای شما ذکر شد. شما می توانید برای مراقبت از کودک خود از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید. شرکت پرستاری سفیر آرامش یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری است که اماده ی خدمت رسانی به شما می باشد، پرستاران این شرکت در زمینه نگهداری از کودک در منزل مهارت های لازم را فرا گرفته اند.

    سوالات متداول

    علل ایجاد استفراغ در کودکان چیست؟

    انسداد روده، تهوع ناشی از حرکت ماشین، مسمومیت غذایی، حساسیت غذایی، افزایش فشار داخل جمجمه، عفونت مجاری ادراری، اسهال و تب، تنگی پیلور یا انسداد مسیر غذا به روده کوچک، سرفه‌های شدید در نتیجه رفلاکس، ابتلا به کرونا و سرماخوردگی و مشکلاتی مانند آپاندیسیت می‌تواند از علل استفراغ در کودکان باشد.

    چگونه از استفراغ در کودکان پیشگیری کنیم؟

    گوشت را به طور کامل بپزید و نگذارید گوشت بیش از 2 ساعت بیرون از یخچال بماند و از قرار دادن غذای پخته در ظرف آلوده به گوشت خام، خودداری شود. وسایل استفاده شده در آشپزخانه برای تهیه گوشت سریعا بشویید و هرگز شیر غیر پاستوریزه خورده نشود.

    چه موقعی باید به پزشک مراجعه شود؟

    هر موقعی که کودک زیر دو سال اسهال استفراغ داشته باشد. مدفوع دارای خون یا چرک یا بد بو، علائم از دست دادن آب بدن، وجود خون یا صفرا(مایع سبز) در استفراغ، درد شدید شکم یا شکم متسّع، زردی پوست و سفیدی چشم، وجود بیماری مزمن بخصوص موارد ی که سیستم ایمنی را تضعیف می کنند و موقعی که کودک تهوع شدید داشته باشد و نتواند دارو را مصرف کند یا بعد از مصرف دارو استفراغ کند.

    آیا پیاز و زنجبیل به درمان استفراغ کودکان کمک می‌کند ؟

    کارشناسان معتقدند که پیاز یک آنتی بیوتیک طبیعی است، که برای درمان استفراغ کودکان بسیار تاثیرگذار است. ترکیب اب پیاز با زنجبیل اگر در طول روز سه مرتبه توسط کودکی مصرف شود استفراغ و تهوع کودک خیلی سریع ‌تر درمان می شود.

    5 1 رای
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان