درخواست پرستار | مشاوره رایگان

آلزایمر چیست و درمان آن

آلزایمر چیست و درمان آن چگونه است

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    یکی از بیماری های شایع که باعث از بین رفتن حافظه خواهد شد آلزایمر است. آلزایمر چیست و درمان آن چگونه است؟ به طور میانگین در میان افراد ۶۵ ساله از هر ۹ نفر یک نفر دچار بیماری آلزایمر می شود. این بیماری متاسفانه زمانی تشخیص داده می‌ شود. که بسیار پیشرفت کرده و دیر شده است. بهترین روش برای کنترل بیماری آلزایمر تشخیص بیماری در اول کار است. باید برای تشخیص اولیه یک روش ساده فراهم می شود، به همین دلیل دانشمندان به دنبال روش هایی برای تشخیص زودهنگام این بیماری هستند.

    متاسفانه در برخی موارد بیماری آلزایمر باعث مرگ افراد شده است. امروزه مرکز پرستاری سفیر آرامش خدمات پرستاری در منزل و پرستار بیمار را به افرادی که دچار این بیماری شده اند، ارائه می دهد. خانواده ها برای مراقبت از سالمندان آلزایمری می توانند از خدمات پرستار در منزل کمک بگیرند. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه ی آلزایمر چیست و درمان آن و مراقبت از افراد آلزایمری در منزل به دست بیاورید.

    آلزایمر چیست و درمان آن

    یکی از بیماری ‌های شایع زوال عقل، که اختلال حافظه شناخته ترین علامت آن می باشد، آلزایمر است. در واقع عامل این بیماری پروتئین های آمیلوئیدی که سبب ایجاد پلاک های عصبی در مغز می باشد است. شاید برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که برای آلزایمر در جوانی نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که شیوع اصلی بیماری آلزایمر پس از ۵۰ سالگی است، اما در مواردی اندک جوانان نیز به این بیماری مبتلا خواهد شد. در برخی شرایط خاص مانند وجود سندروم داون آسیب های مغزی شدید جوانان به این بیماری مبتلا خواهند شد. اما شیوع آلزایمر با افزایش سن بیشتر خواهد شد.

    پیشنهاد مقاله : هر آنچه لازم است در مورد بیماری تالاسمی بدانید

    این بیماری پیشرفته با از دست دادن حافظه شروع شده و منجر به از دست دادن توانایی پاسخ به محیط و ادامه مکالمه خواهد شد. لازم به ذکر است که بیماری آلزایمر قسمت هایی از مغز که زبان و فکر را کنترل می ‌کنند درگیر خواهد کرد، که بر توانایی افراد در انجام فعالیت‌ های روزانه تاثیر جدی خواهد گذاشت.

    حالا که به آلزایمر چیست و درمان آن پی برید ،به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید. زیرا این پرستاران در زمینه پرستاری از بیماران خاص آموزش های لازم را فرا گرفته ‌اند و به خانواده‌ ها در نگهداری از افراد آلزایمری کمک خواهند کرد. آنان می ‌توانند با خیال راحت بیماران خود را به پرستار در منزل بسپارند و به کارهای روزانه خود رسیدگی کنند.

    آلزایمر چیست و درمان آن
    آلزایمر با نام قاتل خاموش شناخته می شود.

    آیا الزایمر موجب مرگ می شود؟

    یکی از کشنده ترین بیماری ها، بیماری آلزایمر است .آیا می دانید که آلزایمر چیست و درمان آن چیست؟ که به عنوان یک قاتل خاموش در زندگی شناخته می شود. به دلیل اینکه افراد مبتلا به این بیماری تا دیرهنگام به بیماری خود اطلاع ندارند، نام قاتل خاموش برای آلزایمر در نظر گرفته شده است. با توجه به این که آلزایمر بسیار پیچیده است، هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد و فقط می توان با مصرف برخی از داروها میزان رشد آن را کنترل کرد. بهترین راه کاهش سرعت بیماری آلزایمر بررسی مرتب و تحت نظر بودن است.

    مرکز خدمات پرستاری سفیر آرامش به شما کمک می کند تا با کمک پرستار در منزل مراقبت های لازم را از بیمار آلزایمری خود داشته باشید و تمام مراقبت ‌ها و دستور های توصیه شده پزشک را به بهترین نحو ممکن برای بیمار انجام داد.

    درمان و پیشگیری آلزایمر در سالمندان

    طبق مطالب ذکر شده در مورد آلزایمر چیست و درمان آن به چه روشی انجام می شود؟ همان طور که گفته شد درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد، اما برخی از درمان ها هستند که امکان دارد پیشرفت بیماری را تغییر داده و آن را کنترل کند. با برخی از روش های دارویی و غیر دارویی می توان به درمان علائم کمک کرد. یکی از درمان ‌های غیر دارویی در افراد آلزایمری توانبخشی شناختی با کمک کادر درمانی و پرستار منزل است که روی حافظه و شناخت فرد سالمند  و نگهداری سالمند کار می ‌شود.

    همچنین یکی دیگر از اقدامات غیر دارویی تغییرات محیطی و اصلاحات است که توسط متخصصین کادر درمان با همراهی پرستار در منزل ارائه خواهد شد.

    آیا آلزایمر می تواند ارثی باشد؟

    در پایان با کسب اطلاعاتآلزایمر چیست و درمان آن چگونه است؟ برای افراد مبتلا به آلزایمر، بهتر است بدانند آلزایمر چیست و درمان آن چگونه است .بررسی سابقه خانوادگی ضروری نمی باشد اما تحقیقات انجام شده است که نشان می‌ دهد. افرادی که والدین، برادر، خواهر یا مادر مبتلا به آلزایمر دارند. بیشتر از سایر افراد به این بیماری مبتلا خواهند شد.

    0 0 رای ها
    امتیاز خود را ثبت کنید
    guest
    0 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها

    درخواست پرستار | مشاوره رایگان